Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az új vonatok a nyerők!

Évi megosztja velünk az új piros vonatok élményét. A modernebb közlekedésért elengedhetetlen az új szerelvények beszerzése, de erre nem a legjobb megoldás a pótjegy. Mindenki támogatja az európai színvonalú vonatok beszerzését és használatát, de a hosszú utakra egyelőre ez még nincs tervbe véve. Nektek mi a véleményetek?

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Nem tudom leközlitek-e, de azért leírom, hogy nem minden olyan rossz, mint az látszik. A MÁV-ot rengetegen szidják mert késik és leamortizáltak a vonatok. A pótjegy ellen is sokan felemelték a hangjukat, pedig ha bárki belegondol láthatja, hogy pénz kell ahhoz, hogy változás legyen. Nincs ingyen az új felszerelés, járatok és vonatok.

Én minden nap megtapasztalom azt, hogy milyen jó lehet egy vonat, és igen mind ez a MÁV-nál! Nálunk az új „piros” vonat közlekedik és maximálisan kiszolgálja (vagy még túl is teljesíti) az igényeimet. A régi vonatokhoz nem lehet hasonlítani, ezért csak leírnám azt, hogy miért tetszik.

Kezdjük az elegáns, modern kinézettel, aminek kialakítása gondolom a fogyasztásra is jótékony hatással van, ami pénzt takarít meg. A felszállás maga is élmény, nem kell magaslatokat megmászni, egy egyszerű gombnyomással halk ajtónyitást követve egy szimpla lépéssel már bent is vagyunk a vonaton. A modern elegáns dizájn bent sem változik, az ülések kényelmesek és esztétikusak, hatalmas üvegablakokkal a panoráma kiváló. Ráadásul az ablakok mellett ülni egy napsütötte déli órában sem izzasztó, mivel a különleges ablaktípus jól szűri a sugarakat. A hőmérséklet komfortérzetünkhöz hozzásegít a MŰKÖDŐ! klíma, egy meleg nyári napon igazán jól jön.

Végre egy vonat, amin télen FŰTENEK! nyáron HŰTENEK!, minden működik. Mint mindenki tapasztalhatta már, az állomáscímeket előszeretettel rongálják, így sokszor idegen területen nem lehetett megmondani melyik állomáson vagyunk. Szerencsére az új vonatokban már van elektronikus tábla, amely segítségével nem vagyunk kitéve a rongálóknak.

A belső kellemes kinézet, modern, az utazási élmény kiváló. Csendes, halkan közlekedik, észre sem veszi az ember, hogy eljutott A-ból B pontba. Ezért az „élményért” megéri kifizetni a jegy árát, de még a pótjegyét is.

No, hogy mondjak némi rosszat is, ott a WIFI kérdés, amelyet ilyen rövidtávon teljesen feleslegesnek tartok. Hosszútávon jól jöhet, de arra a 40 percre míg utazok nem fogok bajlódni a csatlakozással.

IGEN! Ezekre pénz kell, anélkül nem működhet! Az új pénzbe kerül, a nagyobb utakra a piros bevezetésére új szerelvények beszerzése szükséges ami költségekkel jár. De látom a fejlődést, látom azt, hogy milyen lehet egy normális tömegközlekedés. Eddig hagyták, hogy a rozsda egye meg a vonatokat, végre valaki tesz az utasokért.

Mindenki magába nézhet, mit választana? A régi rozsdás lelakott vonatot, vagy az új modern, klímás, csendes járatot? Szerintem nem kérdés, hogy az utóbbi a nyerő, legalábbis én így gondolom!

Évi

2 Tovább

Veszélyes kockaköves sínpár – A BKK válaszolt -

A napokban publikált levéllel kapcsolatban kérdeztük a BKK-t („Veszélyes állapotok”), amelyre péntek este teljeskörű magyarázattal a válasz megérkezett szerkesztőségünkhöz. Tamás egy veszélyes állapotra hívta fel a figyelmet, és értetlenségét fejezte ki a körülményekkel kapcsolatban. A BKK sajtóirodája egy részletes válaszlevélben megírta álláspontját, amelynek tartalmát módosítás nélkül leközlünk. Köszönjük az illetékeseknek a gyors és pontos válaszadást!

Tisztelt Blogszerkesztő!

A Kápolna utcát érintő blogbejegyzéssel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ az alábbi tájékoztatást adja.

Az 1994 őszén megszüntetett 36-os villamos pályájára az esetleges jövőbeni igények miatt a villamospálya tulajdonosa és üzemeltetője, a BKV nem kért bontási engedélyt. A pálya fenntartását – a balesetveszélyes helyeket szem előtt tartva – a költségminimumra törekedve igyekezett ellátni, ezért csak kisebb javítások fordultak elő a rendszeres villamosközlekedés leállítása óta. A Kápolna utcában lévő pályaszakaszt a BKV rendkívüli helyzetekben 2003-ig használta villamosok félreállítására, fordítására. A Kápolna utca a 3-as villamosvonal felújítása során a közeljövőben újra szerepet kap majd a villamosközlekedésben. A Kőrösi Csoma Sándor úti pályafelújítás idejére a 28-as villamosok végállomása a Kápolna utcában lesz, ahol a 3-as vonal rekonstrukciója keretében beépül egy új visszafogó váltó a Martinovics tér és a Kőrösi Csoma Sándor út közötti szakaszon. Ez a szakasz szolgál majd később operatív esetekben a szerelvények félreállítására, fordítására.

A Martinovics tér és a Kápolna tér közti nagykockaköves vágányzóna a Kápolna utca jövő évben esedékes felújítása keretében a Thököly úthoz hasonlóan aszfaltburkolatot kap, ezáltal megszűnik majd az út rendezetlen állapota.

A 95-ös járaton továbbra is az Ikarus 412-es és 260-as típusú autóbuszokat tervezzük üzemeltetni. Ennek oka az, hogy a budai vonalak többségén álltak forgalomba a BKV használtan beszerzett Mercedes Citaro és Volvo típusú nagy teljesítményű, alacsonypadlós buszai, amelyek a hegyvidéki járatokon is megfelelően tudnak közlekedni. Az autóbuszok forgalomba állításával részben magaspadlós, részben Ikarus 412 típusú alacsonypadlós járművek kerültek kiváltásra, utóbbiak az új Citaro 2 típusú járművek egy részével a pesti kerületekben növelik az akadálymentes szolgáltatási részarányt.

Ugyanakkor örömmel tájékoztatjuk, hogy 95-ös buszon már június hónaptól kezdődően növeljük az alacsonypadlós járművek (Ikarus 412 típus) arányát. Jelenleg hétköznapokon a menetrendi kilométerben mért teljesítménynek 39,7%-át alacsonypadlós járművek nyújtják ezen a vonalon, ám június 1-től ez az arány 54,3%-ra növekszik majd. Ezen arányok megfelelnek a város többi vonalán alkalmazott értékeknek.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

1 Tovább

Elhamarkodott tervezés következménye

Amikor rosszul terveznek, nem gondolkodnak, kapkodva az utasok véleménye nélkül építenek valamit alakulhat ki az a helyzet, mint ami Baján az új autóbusz állomáson tapasztalható. Sándor aki Baján rendszeresen igénybe veszi a Volán szolgáltatásait leírja, hogy a rossz tervezés miatt az utasoknak mennyi kellemetlenséggel kell megbirkózniuk. Egy-két napellenző a fák helyett, optimálisabb öbölkialakítás, ésszerű menetrenddel időt lehetne megspórolni, és az utasok közérzete is nagyban javulna. Reméljük az illetékesek olvassák a következő sorokat.

Tisztelt Cím!

A weben olvastam egy cikket az egy ajtós felszállásról. Megtoldanám én is egy két aprósággal, hogy nem csak Budapesten ilyen rózsás a helyzet, hanem vidéken is. Igaz, az alábbiaknak van ellen példája is, ott ahol az utazókat  és a buszsofőröket megkérdezik és a véleményüket figyelembe is veszik, az ilyen anomáliák elkerülése érdekében.

Baja: A  bajai  távolsági autóbusz állomást a közelmúltban adták át. Itt is olyanok tervezték meg a leendő utasok utazásának elősegítését akik az életükben nem utaztak még busszal. Vagy ha már láttak buszt azt valamelyik amerikai filmben látták. Nagyon szép az újra épített autóbusz állomás és a buszok közlekedésére szolgáló utak és peronok úgy a tervező szemével terepasztalra elhelyezve. Így még rendben is volna. Azonban utasként  az év bármely szakában megtapasztalhatjuk azt a nemtörődömséget amit a tervezők és a tervet elbírálok ellenünk utasok ellen elkövettek.

Kezdjük az elején. Az autóbusz állomás mentén a széles peron rész fölé, ha a tető meghosszabbításaként színes napellenző műanyag tetőt tesznek akkor, télen a hótól, nyáron a melegtől, tavasszal és ősszel a széltől és az esőtől is védve lettek volna az ott várakozó utasok. Természetesen így a falra mászva várakozunk, addig amíg  a méltóságos buszsofőr urak a meleg várakozójukból indulási időben vagy előtte egy perccel vagy késve begurulnak az indulási helyükre. (Nem mindegyik, mert van emberséges is.) Addig szétázva összefagyva ott vacogunk vagy oda sülünk és várjuk a buszt. Mert mi utasok örüljünk, hogy a forintunkért utazhatunk. Még védett helyet is akarunk akkor menjünk el Kalocsára, ott úgy oldották meg ezt, hogy az utasok is jól érezzék magukat a  busz indulásáig.

Jól is éreznénk magunkat itt Baján is ha, a busz legalább negyed órával előbb beállna az induló állásba és az utasok érkezés sorrendjében szállhatnának fel rá. Így nem volna tumultus, hogy ötven ember csak az első ajtón egyszerre akar felmenni és helyet foglalni arra a 38üllésre. Így nem lehet előre engedni az öregeket az állapotos kismamákat vagy betegeket sem. Még jó, hogy azt az egy sofőrt aki előre tolakszik az ott hagyott bezárt buszához előre engedik, mert ez ám a kultúra mifelénk.

Végig gondolva ezt az egyajtós felszállást, nem is értem itt mi szükség van ellenőrre, hiszen mindenkinek van bérlete és jegye. Így minket utasokat nem is tudnak ellenőrizni, hanem csak a buszvezetőt, hogy minden szabályt betartott-e.

Másik probléma:

Szekszárd-Baja útvonalon általában hétvégén utazok, vagy a siófoki vagy a veszprémi autóbuszokkal szoktam közlekedni. Télen nincs gond mert minden busz késik így már biztos, hogy nem érjük el a csatlakozást Hercegszántó felé. Nem is számítunk rá. Tavasztól őszig viszont úgy áll a helyzet, hogy azt a harminc km-t amit felénk a buszok cirka egy egész óra alatt tesznek meg (2013-ban is ez a technikai haladás), végig izguljuk az utat, mert  vagy egy vagy fél perccel korábban de ha Baján piros lámpát kapunk akkor inkább két perccel később érünk be, és a csatlakozó busz jó esetben megvár, de legtöbbször ha más sofőr van arra a vonalra beosztva akkor rendesen elindul, mi meg várhatunk az utazó társainkkal cirka egy órát. Nem sok ez az egy óra várakozás, ha jó az idő és kint el lehet lenni a peronon vagy sétálni a környéken. De nagyon hosszúnak tűnik akkor amikor rossz az idő.

A váróba nem nagyon megy be az utazó sem Baján sem Szekszárdon mert hétvégén rendszerint kibérelik a hajléktalanok. No azt a bűzt, amit azok ott maguk között elviselnek, azt nem kívánom senkinek, hogy a volán ezt miért tűri, miért huny szemet e fölött, hisz így csak az utazni vágyok fogynak, ezt tőlük kellene megkérdezni.

Talán ha olvasnák ezen véleményeket és akarnának is javítani a munkájuk színvonalán, akkor talán történne valami. De szerintem annyi fáradtságot nem vesznek, hogy az utazók véleményét elolvassák. Kötelező olvasmánynak kellene előírni az utasok véleményének elolvasását a vezérek számára és feleltetni őket, (ez csak a szubjektív véleményem.) röviden ennyi, ha Bajára jössz erre készülj.

Még talán annyit, hogy a széles peronra fákat ültettek, talán arra gondolva, hogy ha majd megnőnek (min.20 év), akkor majd páran alá állhatunk az időjárás szeszélyeinek kivédésére. Viszont egy fa nem csak felfelé, hanem lefelé is nő. Majd pár év múlva nyomja fel a térkövet, vagy a várónak az alapját repeszti meg, akkor kezdődnek majd a problémák. A fák helyett körbe napellenző tető védene is és jobban mutatna mint így.

A külső fa és virágágyás helyett pedig azt az ötven centimétert a közlekedő járatok szélesebbre hagyására hagyták volna, akkor a buszvezetőknek télen amikor csúszik az út, nem kellene jobbról és balról 1-2 cm oldaltávolságot tartva egyensúlyozni a busszal, hogy balesetet vagy kárt ne okozzon másnak illetve magának. Hiszen volna 15-20cm széles hely, ahol kényelmesen elfér. Sajna a tervezők így álmodták meg, mi meg ezt szívtuk meg.

üdv:calibra12

0 Tovább

Megérdemeljük az újat?

A tömegközlekedés állapota tragikus. Az új metró és Mercedes buszok használata nagyon jó és kényelmes, de nem feledteti a többi jármű állapotát. Peti elmeséli, hogy élte meg a 3-as villamoson tapasztaltakat. Sajnos igaza van, rongálni csak az utasok képesek. Az új meddig marad új?

Sziasztok!

Nagyon szeretem a BKV-figyelőt, de sokszor szerintem nem foglalkoznak olyan témákkal, amik egy tömegközlekedésnél kulcsfontosságú. Megpróbálom itt, hátha titeket érdekelnek a hasonló témák.

Számomra felháborító, hogy milyen állapotok uralkodnak egyes tömegközlekedési eszközökön. Legyen szó vonatról vagy buszról, de még a kisföldalatti állapota is tragikus. Szerencsére az új metrókra még semmilyen panasz sem lehet, még (!) újak, és ezért még nem tudták az utazók leamortizálni.

Miről is írok? Sikeresen eljutottam az állatkertbe. Nem is a hova, inkább a miként a fontos. 3-as villamossal és kisföldalattival mentem (mentük, de ez is jelen történetben lényegtelen). Már a villamosra való felszállásnál is problémák adódtak, szerencsére időben érkezett a szerelvény, de az állapotok amik uralkodtak rajta valami hihetetlen tragikusak. Európai színvonalról nem beszélhetünk, de még egy balkáni jelző sem elég kifejező. Felszálláskor éppen leszállt egy hangoskodó társaság. Mivel elég üres volt a járat, így volt ülőhely bőven, persze csak a szottyi héjak hegyén átverekedve. Kellő figyelmességgel áttörölgettem a széket, az egyéb szeméttől és nedvektől megtisztítva, gondoltam leülök. Kényelembe helyezve magamat, sajnos még lesújtóbb kép kezdett kitisztulni előttem. Az ablakon a megmondhatatlan írásjeleket tartalmazó karcolások miatt nem volt kilátható ezzel is rontva a közérzetemet. Oldalfalra eltekintve, a sárgásbarna színű festésen érthetetlen fekete firkák próbálták az utazás élményét feldobni. Nálam ez nem vált be, de biztosan van akinek tetszik.

A Mexikói útnál kisföldalattira tértem át, már magában a hely egy komédia a zugárus és lepukkant kinézettel egyetemben. Szorgos ellenőrök vizsgálták, hogy megfelelő jeggyel rendelkezem-e, de itt kiemelném, hogy mind a 3-an köszöntek és udvariasan megköszönték együttműködésem. Az állapotok bár lényegesen jobbak voltak a földalattin, mint a villamoson, de azért ezt még mindig nem titulálnám európai színvonalúnak. Sikeresen megérkeztem célállomásomhoz, de a zökkenőmentes utazási élményem sajnos nem jöhetett létre.

Magában az új metrók azok, amikre azt mondom, hogy európai légkört keltenek, de az új Mercedes buszokra sincs panaszom. A kérdés az, hogy meddig marad ez így? Nézzük meg a Volvo buszokat. Állapotukra közel sem megfelelő jelző az, hogy „siralmas”.

A probléma forrása nem kizárólag a BKV vagy egyéb tömegközlekedéssel foglalkozó vállalat. Az utazóközönség, bár remélem igen kis százaléka amortizálja le végképp az eszközöket. Ebben a tudatban mi vennék új járműveket? Én biztosan nem. A jó öreg régi is megfelelő arra, hogy összefirkálják, karcolják és megrongálják. Ebből felvetődik az, hogy az szív aki rendesen megvásárolja a jegyét (nem kevés pénzen), mivel garantálható, hogy az aki rongál nem vesz jegyet (vagy ez túlzottan sztereotip?).

Összegezve nem szeretem a magyar tömegközlekedést. Általánosítani nem szeretnék, de az utazótábor is hagy némi kívánnivalót maga után. Lerobbant állapotokat kell elviselnem több százezer emberrel együtt.  Szeretnék egy sokkal európaibb közlekedést és nem kényszerből kiszolgáltatva használni.

Peti

4 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek