Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A MÁV megint bekavart

Változatott a MÁV és utasok tömegének okozott kellemetlenséget, legalábbis Ági leveléből ez szűrhető le. Többször foglalkoztunk a Keleti – Gödöllő között közlekedő vonatokról és a késésekről, ezek szerint a MÁV megoldást még nem talált. A panaszt továbbítjuk a MÁV felé.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Szeretném mai tapasztalataimat megosztani veletek és az olvasóitokkal mivel már foglalkoztatok a negatív élményemet szolgáltató szakasszal. Nem másról lenne szó, mint a Keleti-Gödöllő közötti vonatszakaszról. Augusztus elsejétől változott a menetrend amivel még nem is lenne probléma. „Jó” utas lévén előre tájékozódtam, hogyan módosult a nap mint nap használt vonatjárataim, elsőre nem láttam semmi különbséget, csak az indulási és érkezési időt figyeltem, a vonattípusok módosulása fel sem tűnt.

A hónap elején a peronon vártam a szokásos vonatomra amikor nagy meglepetés ért, az „új” piros és nem mellesleg légkondis vonat helyett egy régi érkezett. Gondoltam valami miatt kiesett egy járat és ezért a változás. Utána visszaúton is régi érkezett ami már gyanússá vált. Utánanéztem…

A vonatoknál bevezették az IC és országos elnevezésű vonatot és minden harmadik maradt csak elővárosi. Ez azért fontos, mert bár szégyen de csak az elővárosi vonatoknál jár új vonat, a hosszú távú IC-n ezt a kényelmet nem lehet igénybe venni.

Bocsánat, hogyha túlzottan részletesen írom le a körülményeket, de fontos, hogy mindenki megértse mit jelent a kényelem és a nyári melegben az új vonatok által nyújtott légkondi megléte. Többedmagammal együtt napi szinte használjuk ezt a szakaszt munkába járásra. Nem lenne probléma a régi vonat (régóta járok ezen a szakaszon, nem volt mindig klíma, túlélem). A baj az, hogy változtatták a menetrendben a távolságokat is, így az így is késő vonatokat (ami csak Keleti-Hatvan szakaszon járt) hosszabb szakaszra tették és így még nagyobb késésnek tették ki (vagy éppen az utasokat). Mert sajnos ma a MÁV-nál nem biztosított a pontos közlekedés.

Panasszal élnék a módosítás és a tűrhetetlen késések miatt. Ma 2013. augusztus 6-án a 16:44-es gödöllői érkezésű vonat késett több mint 30 percet ezt tetőzte a 35 fok meleg és persze régi vonat érkezett. Elfogadhatatlan, az ember így nem tud tervezni (vagyis tud + 1 órával). Nem ezért fizetem a méregdrága jegyet. Ráadásul nem is esett hó vagy eső (aminél az eddigi tapasztalataim alapján garantálható a fél órás csúszás), igen meleg van, de így kiszúrni a napi szinte ingázó emberekkel más megoldását már elképezni sem tudok.

Kérlek továbbítsátok a panaszom az illetékeseknek!

Köszönettel:

Ági

1 Tovább

Internetes jegyvásárlás - a MÁV válaszolt-

Korábban publikált utas panaszával kapcsolatban - Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál- válaszolt a MÁV. Árvíz volt, a pénz is visszajár eddig minden jó, de az utas panaszának csak egy részére kaptunk magyarázatot. Interneten és a médián keresztül folyamatos tájékoztatás volt ez igaz, de az állomáson várakozókat miért nem lehetett tájékoztatni?

Tisztelt Szerkesztő Úr!

A MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatának eljuttatott olvasói levelet köszönettel megkaptuk, azzal kapcsolatban az alábbiakról kívánjuk tájékoztatni.

A blogbejegyzésben szereplő eset, a június eleji árvíz miatt kialakult helyzettel hozható összefüggésbe. Az áradó Duna a Budapest – Hegyeshalom vasútvonalon megrongálta a vasúti infrastruktúrát, aminek következményeként sebességkorlátozásokat, és pótlóbuszos közlekedési rendet vezetett be a Vasúttársaság. A megváltozott közlekedési lehetőségekről, az árvíz kapcsán bevezetett rendkívüli menetrendről, a menetjegyek visszatérítésének módjáról honlapunkon, valamint a média bevonásával folyamatosan tájékoztattuk az utazóközönséget. A folyamatosan frissített tájékoztató anyagokat honlapunk hírarchívumában, a kereső mezőben az „árvíz” szó beírásával, illetve az alábbi elérési útvonalra kattintva is megtekintheti:

http://www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=%E1rv%EDz

Bár sajnálatos módon, a felár megfizetésével igénybe vehető járatokra vonatkozó módosításokat nem sikerült minden vonat esetében az elektronikus menetrendbe átvezetni, a hozzánk pótjegyük kapcsán visszatérítési igénnyel fordulóknak a visszatérítést utólagosan biztosítottuk. Javasoljuk, hogy az olvasói levelet küldő Utasunk is küldje meg Ügyfélszolgálatunk bármely elérhetőségére pótjegyét és annak kapcsán a szükséges intézkedéseket megtesszük.

Az érintett jegyet megküldheti a H - 1426 Budapest, Pf.: 56. postacímünkre, illetve leadhatja az Önnek legmegfelelőbb Személyes Ügyfélszolgálati pontunkon. A Személyes Ügyfélszolgálatok címeit az alábbi linkre kattintva megtekintheti:

Személyes ügyfélszolgálat :: MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Kihasználva a lehetőséget, Ügyfélszolgálatunk a természeti katasztrófa helyzet következményeként felmerült kellemetlenségek és kényelmetlenségek kapcsán ezúton is sajnálatát fejezi ki az Utazóközönség részére.

Üdvözlettel:

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

0 Tovább

Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál

Járatmódosítások, változások mindig is voltak és lesznek. A következő levél egy az interneten vásárolt jegy és az érte kapott szolgáltatásokról szól. Az utas panasza jogos, hiszen fizetett egy szolgáltatásért amit nem kapott meg. Így vásároljunk az interneten? Az utasok tájékoztatása még mindig siralmas. Kérdéseinket, és a történetet továbbítottuk a MÁV illetékeseinek, amennyiben válasz érkezik, módosítás nélkül leközöljük.

2013. jún. 21-én Budapest, Keleti pu.-ról utaztam Sopronba. Menetjegyemet a modern technika vívmányait kihasználva pár nappal előbb interneten megvettem. Az utazás napján a pályaudvaron kinyomtattam a menetjegyet, eddig minden sima ügy. A kálvária itt kezdődött. A vonat indulási ideje 10 óra 10 perc, vonat sehol, információs táblán semmi, peronon összegyűlve az ideges, forróságtól megviselt már több órája utazó utasok, egyre türelmetlenebbül próbáljuk kideríteni a késés okát. Egyik utastárs el az információra, ahol közli a hölgy, hogy a vonat 10.38-kor indul, nem IC, sebes vonat lesz, helyjegy, klíma nélkül, és valószínű, hogy Tatabányától Győrig autóbusszal kell utazni, majd Győrben visszaszállni a vonatra. A 10.38-as idő helyett 11.25-kor indult el a vonat. A kalauz semmilyen tájékoztatást nem adott. Sopronba 15.30-kor érkezetünk, fáradtan, izzadtan, csalódottan. A máskor 2 óra 30 perces utazásból így lett 4 óra.

Kérdéseim:

Miért nem volt sehol a tájékoztató tábla, hangos bemondó, személyzet pontos tájékoztatása?

Az internetes felület miért nem tiltja le a hely/pótjegy vásárlást, amikor a valóságban nem lehet igénybe venni? Visszafelé ugyanezen a tortúrán fogok átesni, mert még mindig nem állt helyre a vonat közlekedés. Nem fogom tudni visszakapni a helyjegy, a gyorsvonat illetve a személyvonat ára közti különbözete, mert interneten vásároltam, de a kalauz nem tudott igazolást adni, így szóba sem áll velem senki.

A tanulságok: Soha többet nem vásárolok interneten jegyet.

Visszafogok állni a buszos utazásra, mert ott legalább van választási lehetőségem, hogy szeretnék-e forró, huzatos, csattogó járművön utazni, vagy sem.

A MÁV internetes felületén semmilyen tájékoztatás nincs fenn. Azt hiszem nem csak mondani, hanem kell is azért tenni, hogy az utasok visszaszokjanak a vonatra. A MÁV ezen a napon nagyon megdolgozott érte!

0 Tovább

Megálló trolik – válaszolt a BKK –

Majdnem egy hónapja osztottuk meg egy közlekedő panaszát a megálló trolikról, kérdeztük a BKK illetékeseit és a válasz megérkezett. Nem mindegy, hogy leesik vagy kiugrik az áramszedő ugyanis előbbinél garantált a járatkiesés. Az adott szakaszon változás nem várható, mivel a rendszer így is 100%-on üzemel, teljes felújításra pedig nincs pénz, marad az alkalmankénti kiugrás és várakozás. Köszönjük a BKK-nak, hogy válaszolt a kérdéseinkre!

Tisztelt Uram!

Érdeklődését megköszönve tájékoztatjuk, hogy a BKV műszaki szolgálatának adatai alapján az elmúlt két hónap folyamán, tehát 2013 áprilisában és májusában nem történt áramszedő törés, és nem volt olyan esemény, amely során az áramszedők leestek volna.

Az olvasó által leírt „áramszedő leesés” valószínűleg áramszedő kiugrást jelent; ekkor az áramszedő csak a felsővezeték rendszertől távolodik el, de a járműtől nem.

A megjelölt helyszínen az említett két hónap alatt összesen 8 alkalommal – ebből kétszer májusban – történt olyan kiugrás, amely nyilvántartásunkban regisztrálásra került és műszaki intézkedést is igényelt. A kiugrás okozta forgalmi akadály  3 esetben haladta meg a 30 percet, ezek közül májusban mindössze egyetlen ilyen eset történt.

A gyakoribb kiugrások miatt a Puskás Ferenc Stadionnál és a Dózsa György útnál is ellenőriztettük és javíttattuk a felsővezetéket, melynek köszönhetően csökkent a kiugrások száma.

A Dózsa György úti felsővezeték-rendszer átalakítására a magas beruházási költség miatt reális lehetőség nincs. A jelenlegi felsővezeték-rendszeren statikai okok következtében kisebb módosítások már nem hajthatóak végre, mert az oszlopokon a szerelvények a nyíró és szakító igénybevétel maximumára vannak kifeszítve.

A trolibusz közlekedés sajátossága az, hogy a járművek több szakaszon lassításra, lassabb haladásra kényszerülnek a vezeték kialakítása, illetve a különböző felsővezetéki keresztezések, elágazások következtében. A 75-ös trolibusznak a Dózsa György útról balra az Ajtósi Dürer sorra történő bekanyarodás előtt át kell haladnia a 74-es trolibusszal közös kereszteződésen, egy váltóállító segédvezetéken, valamint egy elágazó váltón, mindemellett két sávot is váltania kell. Ez meglehetősen nehéz művelet, mivel a járművezetőnek a sávváltásra és az áramszedő megfelelő mozgására is figyelnie kell – mindezt csak alacsony sebesség mellett teheti meg. Mivel a felsővezetéken nem lehet változtatni, így megvizsgáljuk, milyen egyéb forgalomtechnikai intézkedéssel tudjuk segíteni a trolibusz mozgását úgy, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja a gépjárműforgalmat.

Az utóbbi időszak kedvező tendenciájának eredményeként jelentősen csökkent a műszaki menetkimaradások száma, ezáltal emelkedett a szolgáltatási színvonal. A járművek cseréje, felújítása is napirenden van, ami a jelenlegi állapotokhoz képest további javulást hoz majd.  A BKV egyébként már rendelkezik akkumulátoros trolibuszokkal, amelyek forgalmi zavar esetén is probléma nélkül közlekednek. A Budapesten közlekedő típusokat a BKV honlapján tekintheti meg.

További kérdések esetén készséggel adunk tájékoztatást munkánkról.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ

0 Tovább

A busz vészfékezett az autós elhajtott

Az esettel kapcsolatban kerestük a BKK illetékeseit, akik segítően álltak rendelkezésünkre. A Ferenciek terénél egy autós szabálytalanul bevágott az 7E jelzésű autóbusz elé, a sofőr vészfékezésre kényszerült az ütközés elkerülése érdekében ami következtében több utas is megsérült. A szabálytalankodó autós segítségnyújtás nélkül továbbhajtott, ezért kérik azok jelentkezését akik szemtanúi voltak az esetnek, vagy a kocsi hollétéről, vezetőjéről tudnak valamilyen információval szolgálni. Az esetről készült videót és a BKK közleményét megosztjuk.

Frissítés: A VT-Transman közleményét is megosztjuk az esetről.

 

BKK közleménye:

Az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült a buszvezető

A baleset tanulságait, a hasonló esetek forgalomtechnikai módosításokkal történő elkerülésének lehetőségeit vizsgáljuk. Egyben kérjük az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében a személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell.

2013. június 18-án este fél hét után a fővárosban az V. kerület Kossuth Lajos utca – Városház utca kereszteződésénél, a megállóhelyről a budai végállomás felé induló, egyik 7E jelzésű autóbusz előtt közvetlenül a Városház utcába kanyarodott egy addig vele párhuzamosan közlekedő személygépkocsi. Az autóbusz vezetője az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült. A vészfékezés következtében az autóbuszon tartózkodó személyek közül nyolc utasunk könnyebben, jellemzően az elesésből származó sérüléseket szenvedett. A személyautó elhagyta a helyszínt.

A Budapesti Közlekedési Központ teljes körű vizsgálatot rendelt el. A figyelmetlen, sok esetben a KRESZ szabályait figyelmen kívül hagyó autósokkal és gyalogosokkal történő ütközések sok esetben a tömegközlekedési járművek több éves tapasztalattal rendelkező gépjárművezetők józanságának, türelmének és figyelmének köszönhetően kerülhetők el, azonban ilyen helyzetben vészfékezések történhetnek. Az utasoknak minden körülmények között – akár álló akár ülő helyzetben – folyamatosan, stabilan szükséges kapaszkodniuk a busz belső terében, hiszen egy figyelmetlen autós miatt vészfékezés bármikor előfordulhat. A BKK és a buszokat üzemeltető VT-Transman sajnálja a történteket, és ezúton kéri az utazóközönség közreműködését abban, hogy figyelmesen, az alapvető utazási feltételeket felelősséggel szem előtt tartva utazzanak a tömegközlekedési eszközökön a hasonló esetek elkerülése végett, és az utazók minden helyzetben és körülmények között adják át az ülőhelyüket a kismamáknak, valamint idős utasoknak, akik egy ilyen helyzetben védettebben utazhatnak ülve.

A BKK kéri az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében felelős személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell. Köszönjük közreműködésüket!

Budapest, 2013. június 19.

Budapesti Közlekedési Központ

 

VT-Transman közleménye:

A baleset elkerülése érdekében fékezett intenzíven az autóbusz vezetője

Többen megsérültek kedden este a 7E jelzésű buszon, amikor a Ferenciek terénél lévő megállóból szabályosan induló csuklós busz elé hirtelen bevágott egy zöld színű személygépkocsi.

A járművezető elmondása szerint, 18:32-kor a megállóból kiindulva, a buszsávban pár méter megtétele után, a másik sávból vágott be elé a személygépjármű. Az autóbusz vezetője a baleset megelőzése érdekében intenzív fékezést hajtott végre, így ütközés nem történt, de a buszon utazók közül sokan egyensúlyukat vesztették és elestek. A kiérkező mentősöknek 3 személy jelezte, hogy sérülést szenvedett, őket kórházba szállították. A baleset helyszínére a BKK helyszínelői is azonnal a kimentek és a sérült utasok adatait felvették. A jelenlegi információk szerint a mai napon még több ember fordult orvoshoz, ugyanis csak később, a helyszínt elhagyva észlelték, hogy sérüléseket szenvedtek.

A busz biztonsági kameráinak felvételein jól látszódik, hogy a személyautó vezetője irányjelzőt nem használt, és sebességcsökkentés nélkül tovább hajtott. A vizsgálatok azt mutatják, az autóbusz vezetője jól mérte föl a helyzetet és helyesen döntött az intenzív fékezés mellett, hiszen egy ütközés több és komolyabb sebesülést okozhatott volna. A kamerafelvételek, amelyeken jól látható a személygépkocsi rendszáma, átadásra kerültek a BRFK-nak, akik megindíthatják az eljárást a cserbenhagyó ellen.

Az autóbuszt üzemeltető VT-Transman Kft. sajnálatát fejezi ki az esettel kapcsolatban, a sérülést szenvedett utasoknak pedig mihamarabbi felépülést kíván!

Budapest, 2013. június 19.

VT-Transman Kft.

 
0 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek