Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A busz vészfékezett az autós elhajtott

Az esettel kapcsolatban kerestük a BKK illetékeseit, akik segítően álltak rendelkezésünkre. A Ferenciek terénél egy autós szabálytalanul bevágott az 7E jelzésű autóbusz elé, a sofőr vészfékezésre kényszerült az ütközés elkerülése érdekében ami következtében több utas is megsérült. A szabálytalankodó autós segítségnyújtás nélkül továbbhajtott, ezért kérik azok jelentkezését akik szemtanúi voltak az esetnek, vagy a kocsi hollétéről, vezetőjéről tudnak valamilyen információval szolgálni. Az esetről készült videót és a BKK közleményét megosztjuk.

Frissítés: A VT-Transman közleményét is megosztjuk az esetről.

 

BKK közleménye:

Az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült a buszvezető

A baleset tanulságait, a hasonló esetek forgalomtechnikai módosításokkal történő elkerülésének lehetőségeit vizsgáljuk. Egyben kérjük az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében a személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell.

2013. június 18-án este fél hét után a fővárosban az V. kerület Kossuth Lajos utca – Városház utca kereszteződésénél, a megállóhelyről a budai végállomás felé induló, egyik 7E jelzésű autóbusz előtt közvetlenül a Városház utcába kanyarodott egy addig vele párhuzamosan közlekedő személygépkocsi. Az autóbusz vezetője az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült. A vészfékezés következtében az autóbuszon tartózkodó személyek közül nyolc utasunk könnyebben, jellemzően az elesésből származó sérüléseket szenvedett. A személyautó elhagyta a helyszínt.

A Budapesti Közlekedési Központ teljes körű vizsgálatot rendelt el. A figyelmetlen, sok esetben a KRESZ szabályait figyelmen kívül hagyó autósokkal és gyalogosokkal történő ütközések sok esetben a tömegközlekedési járművek több éves tapasztalattal rendelkező gépjárművezetők józanságának, türelmének és figyelmének köszönhetően kerülhetők el, azonban ilyen helyzetben vészfékezések történhetnek. Az utasoknak minden körülmények között – akár álló akár ülő helyzetben – folyamatosan, stabilan szükséges kapaszkodniuk a busz belső terében, hiszen egy figyelmetlen autós miatt vészfékezés bármikor előfordulhat. A BKK és a buszokat üzemeltető VT-Transman sajnálja a történteket, és ezúton kéri az utazóközönség közreműködését abban, hogy figyelmesen, az alapvető utazási feltételeket felelősséggel szem előtt tartva utazzanak a tömegközlekedési eszközökön a hasonló esetek elkerülése végett, és az utazók minden helyzetben és körülmények között adják át az ülőhelyüket a kismamáknak, valamint idős utasoknak, akik egy ilyen helyzetben védettebben utazhatnak ülve.

A BKK kéri az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében felelős személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell. Köszönjük közreműködésüket!

Budapest, 2013. június 19.

Budapesti Közlekedési Központ

 

VT-Transman közleménye:

A baleset elkerülése érdekében fékezett intenzíven az autóbusz vezetője

Többen megsérültek kedden este a 7E jelzésű buszon, amikor a Ferenciek terénél lévő megállóból szabályosan induló csuklós busz elé hirtelen bevágott egy zöld színű személygépkocsi.

A járművezető elmondása szerint, 18:32-kor a megállóból kiindulva, a buszsávban pár méter megtétele után, a másik sávból vágott be elé a személygépjármű. Az autóbusz vezetője a baleset megelőzése érdekében intenzív fékezést hajtott végre, így ütközés nem történt, de a buszon utazók közül sokan egyensúlyukat vesztették és elestek. A kiérkező mentősöknek 3 személy jelezte, hogy sérülést szenvedett, őket kórházba szállították. A baleset helyszínére a BKK helyszínelői is azonnal a kimentek és a sérült utasok adatait felvették. A jelenlegi információk szerint a mai napon még több ember fordult orvoshoz, ugyanis csak később, a helyszínt elhagyva észlelték, hogy sérüléseket szenvedtek.

A busz biztonsági kameráinak felvételein jól látszódik, hogy a személyautó vezetője irányjelzőt nem használt, és sebességcsökkentés nélkül tovább hajtott. A vizsgálatok azt mutatják, az autóbusz vezetője jól mérte föl a helyzetet és helyesen döntött az intenzív fékezés mellett, hiszen egy ütközés több és komolyabb sebesülést okozhatott volna. A kamerafelvételek, amelyeken jól látható a személygépkocsi rendszáma, átadásra kerültek a BRFK-nak, akik megindíthatják az eljárást a cserbenhagyó ellen.

Az autóbuszt üzemeltető VT-Transman Kft. sajnálatát fejezi ki az esettel kapcsolatban, a sérülést szenvedett utasoknak pedig mihamarabbi felépülést kíván!

Budapest, 2013. június 19.

VT-Transman Kft.

 
0 Tovább

Első ajtós felszállás problémái

Első bejegyzésünk egyből egy kényes témával foglalkozik. Az első ajtós felszállásnak kétség kívül nagy előnye, hogy az utazni vágyók kénytelenek menetjegyet váltani. Budapesten egy zsúfolt vonalon viszont csak torlódást okoz, nem beszélve az esetleges balesetveszélyről. Gábor megosztja velünk saját véleményét a 155 és 156-os buszok vonalán tapasztaltakról. A levélből kiderül, nem jó ez a megoldás. Mit gondoltok, hogyan lehetne ilyen hatékonysággal szűrni a bliccelőket, de még is tekintettel lenni a tömegre, idősekre, mozgáskorlátozottakra, babakocsival közlekedőkre?

Az első ajtós felszállással kapcsolatban lenne megjegyezni valóm.

Nem tudom ki volt az a zseniális elme (valószínűleg az íróasztal mellett ülve, mert el sem tudom képzelni, hogy ha járt volna a helyszínen csak egyszer is, akkor képes ilyen kapitális baromságot kitalálni!), aki a 156 és 155 buszokon is első ajtós felszállást találta jó megoldásnak a bliccelők ellen?! (Kaptunk már olyan választ is, ha ez Londonban bevált, itt miért ne működne! Mert ott biztosan mérlegelték volna előtte a helyzetet és a helyszínt és talán utasbarátabb a felfogás is!)

Mindkét járat útvonala két kórházon, egy rendelőintézeten és egy nemzetközileg is elismert és talán a világon egyedülálló mozgássérült rehabilitációs intézet mellett (előtt) halad el. Ebből kiindulva az utasok többsége idős, beteg, bottal, járókerettel közlekedő ember ill. babakocsiban, tolókocsiban ülő gyermek vagy felnőtt.

Így aztán az első ajtónál való felszállás nekik kivitelezhetetlen. Na de sebaj, ki is van írva, hogy ilyen esetben használhatják a középső ajtót. Elviekben ez szépen is hangzik, csak ehhez a sofőröknek ki is kellene nyitni azt a fránya ajtót. Ez pedig csak úgy megy, ha előbb mondjuk a Széll Kálmán téri végállomásnál végigvárja a baba/tolókocsis utas a sorát az első ajtónál, majd felmutatja a bérletét és ezután visszamegy a már említett középső ajtóhoz, ahol jó esetben megszánja egy utastársa és segít neki a kocsit feltenni a buszra.

A másik megoldás pedig még zseniálisabb, amikor a bottal, járókerettel bicegő idős ember kijön a Kútvölgyi Rendelőintézet kapuján és igyekszik a lehető legkevesebbet sétálni, mert láthatóan nehezére esik a járás. Na már most a buszmegálló vége van legközelebb a kapuhoz, így aztán amikor a busz befut az egész busz először arra vár amíg a bottal járó néni, bácsi elbotorkál a busz elejéig, majd felszáll és igyekszik hátrébb menni, mert csak ott tud leülni. Így aztán a jobb érzésű sofőr addig nem indul el amíg az utas le nem ült vagy elindul és az utastársak jóindulatára van bízva, hogy elkapják e a busz indulásakor vagy végigvágódik a padlón.

Nap mint nap hallom az utasok morgolódását, történeteiket, mert az alább felsorolt példa csak kettő a sok közül.

Olyan nagy a felháborodás, hogy az intézetek hivatalos lépéseket is fontolgatnak.

Talán ha sokan, sokszor mondjuk, hogy ez így nem jó, előbb-utóbb valaki csak meghallja és kitalál valami humánusabb megoldást!

 

5 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek