Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tűrjünk? Álljunk? Várjunk?

A vonatok késése a csatlakozásokról való lemaradást is eredményezi, jobb menetrend kellene, és az utasok sem bosszankodnának annyit. A körülmények állapota még mindig siralmas, a járatok sűrítése talán némi kényelmet hozhatna. Alexandra szeretett vonatozni régen, de mostani állapotokat már nehezen tűri. „Élménybeszámolóját” megosztjuk.

T. Tömegközlekedjünk!

Olvastam ezen a vonalon járó utastársam levelét.

Ma (2013.10.08. – szerk.) többedik alkalommal ezen a vonalon utazva ismételten lekéstem a MÁV zseniális működésének köszönhetően a nemzetközi járatomat. Az olvasói levélből értesültem a menetrendváltozásról, minek köszönhetően én is megtapasztaltam a régi MÁV-feelinget. (Ha kalauz lennék egy ilyen kocsin, senkitől nem mernék menetdíjat kérni)

Szerencsére mostanában csak piros vonattal utaztam de!!! Egyetlen alkalommal sem értem el a külföldi vonatom, még futva se!!! Köszönhetően a remek szervezésnek miszerint a tehervonat stb. menetidejének tartása fontosabb, + a Keletipu.  mivel jelentős építészeti műalkotás, még véletlenül se lehet korszerűsíteni!! Pl. Átjáró, felüljáró, lift!!!(sicc!!)

Ennél már csak az a jobb hogy így legalább élvezhetem a remek építészeti alkotást, persze szigorúan csak állva (ülőhely nincs, ill. minimális) "vigyáznak az egészségünkre", valamint az esti vonat nevezetesen Wiener Walzer, az egyik legpocsékabb nemzetközi hálókocsis vonat, 1 azaz egy!!!!! ülő kocsival. Ha olyan féleszű vagy, hogy véletlenül ezt a vonatot választod, álljál! ja, mert a helyfoglalást az indulás előtt 2óra 10 perccel LEZÁRJÁK!!!!

Nemzetközire indulásig foglalhatsz. Mert ott meg tudják oldani. Ezt is. A takarítást, műszaki karbantartást, menetrend betartását, ár-értékarányt is.

Könyörgöm valaki tegyen valamit, én régen szerettem vonatozni.

A mostani állapotoktól öngyilkos leszek!

Egyszerűen hihetetlennek találom, hogy ennyire semmibe veszi a MÁV a szolgáltatás fizető ügyfelei idejét, egészségét, pénzét. Máshol ezekért a dolgokért fejek hullanak.

Nálunk fordítva van? Dögöljön meg az utas?

Kérem Önöket ha tudják továbbítsák levelem!

Köszönettel: Alexandra

0 Tovább

Egy alkalmazott tapasztalatai (MÁV)

Túlterheltek a pénztárosok és az utasok azt hiszik, hogy a jegyvásárlás mellett panaszirodaként is működnek. Ők is csak meglévő információkkal dolgoznak és a rendszer sem a legjobb. A késésekről nem tehetnek, miért rajtuk verik el a balhét? Korábbi levelünkre („Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”) reagál egy névtelenségét kérő MÁV alkalmazott.

Tisztelt tömegközlekedjünk blog!

Olvasom rendszeresen a híreiteket, csak egy levélhez szeretnék hozzászólni, amit épp most olvastam. (nevemet nem szeretném publikussá tenni)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy igen, minden esetben mindenki számolja meg a visszakapott pénzt, és a jegyét is nézze meg!
Nagy forgalmú állomáson mikor a pénztáros 15 percen belül a negyvenedik jegyet nyomtatja, nem feltétlenül ellenőrzi azt amit kiadott. (itt jegyezném meg hogy megszűnt a menettérti jegy (retúr) 100 km alatt, tehát kap az utas egy jegyet oda és egyet vissza) Mivel az útirány alap esetben a gépen automatikusan azaz induló állomás ahol éppen a pénztáros dolgozik, az utas megmondja hová kéri, és ha kér vissza is, akkor kettő gomb megnyomásával a pénztáros megfordítja az útvonalat, tehát vissza felé is kap egy jegyet.

Sajnos előfordul hogy nem nyomja meg elég erősen a vissza fordító gombot, és kinyomtatja ugyan úgy, oda kétszer. A másik amikor az utas nem egyértelműen mondja hogy vissza is kéri a jegyet! Többször hallottam ezeket a mondatokat: "- Kettőt kérek Budapestre és vissza!-" na ez egy pénztárosnak azt jelenti hogy kettő fő utazik oda és vissza. Annak az utasnak viszont (mivel nincs 100 km alatt retúr) azt jelentette hogy az egyiket oda a másikat vissza EGY főre!

Legtöbb esetben ha nem a megfelelő jegyet kapja az utas akkor normálisan szól, és nincs probléma javítjuk a dolgot! Akkor adódik a legtöbb gond, amikor azt hiszi az utas (tisztelet a kivételnek) hogy a pénztáros felelős a vonatkésért, meg azért hogy éppen többen állnak a sorban mint átlagosan szoktak és miért kapja a fizetését ha nem tudja a munkáját elvégezni, mert még egy jegyet sem tud rendesen kiadni.

Sajnos minden ember hibázik, de ha nekem a boltban véletlenül egy kenyér helyett kettőt ütnek be nem kezdek anyázni, mert tévedni emberi dolog! Szomorú vagyok amiatt hogy az emberek nem figyelnek egymásra, egyre többen lenézik a "magasabb pozícióban lévők", a náluk "alacsonyabb" munkakörben dolgozókat... (személyes tapasztalat).

Köszönöm, hogy elolvastátok, további sok sikert!
Szép napot, Sziasztok!

0 Tovább

Tömegközlekedésre használt régi jegyek

A következő képeket egyik olvasónktól kaptuk, a hozzáfűzött pár sort is megosztjuk.

„Kedves Szerkesztők!

A csatolt képeket a lakásunk felújításánál találtuk az ajtófélfában. Egy régi házban élünk, de nem gondoltuk, hogy ennyire öreg J. Nem tudom, mit keresett ott, ez a jobb napokat is megélt BKV villamos jegy, de az egyforintos árral kitudnék békülni most is.

Timi”

Timi képein a rossz állapotban lévő jegyen az írások nem jól olvashatóak, ezért egy a Google keresőn talált hasonló képet is megosztok.

Timi levelén felbuzdulva, az itthon található és elkótyavetyélt BKV jegyet is megosztom veletek. Nem olyan régi, mint Timi által beküldött, de a 106 forintos ár a mai árak mellett már-már hihetetlennek tűnik.

Továbbiakban látható két képet szintén a Google keresője hozta fel, érdekes látni, hogyan változott a BKV bérlet ára és kinézete.

0 Tovább

Anomáliák a Keleti-Hatvan vonatjáratokon

Érthetetlen késések a Budapest-Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonatjáratokon. Teri elmondása szerint, időjárástól függetlenül vissza-vissza térő apró késések tapasztalhatóak. A pályaudvarról történő késve indulás tényleg bosszantó. Gödöllőnél a vonat és HÉV közlekedése egyáltalán nincs összehangolva, amely miatt az utasok felesleges időkieséssel számolhatnak. A levelet és kérdéseinket továbbítottuk a MÁV és BKV illetékesei felé. Az eredeti levél a képeket nem tartalmazta.

 

Sziasztok!

Budapest–Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonattal utazok nap mint nap. Szerencsésen pár éve bevezették ezen a vonalon az új „piros” vonatokat. Megdicsérem a MÁV-ot a jegyemért ez a színvonal amit az új típusok képviselnek kiváló. Kevésbé dicséretes az a késési morál, ami ezen a szakaszon tapasztalható.

Alapesetben már azt sem értem, hogy miért fordulhat az elő, hogy a végállomásokról induló járatok késéssel indulnak. Leggyakoribb, hogy a Keletiből induló vonat 5 perc késéssel indul. Hogy kezdhetik késéssel már az elején? Valami nem stimmel a pályaudvaron, amit még mindig nem sikerült felfedniük és orvosolniuk.

Tendencia vélhető felfedezni, ugyanis van, hogy eltelik 1 hónap mindenfajta késés nélkül, de aztán két hétig minden alkalommal késik (legalábbis amikor én közlekedek). Megértem, hogyha az időjárás miatt történik a csúszás, de egy teljesen átlagos napon (időjárás tekintetében) nem tudom hova tenni a dolgot. Véletlenek összegzéséből adódhat?

Egy másik elképzelésem szerint, ami alól kivételt képez az indulás, magában a késés azért jön össze, mert a MÁV rosszul határozza meg a menetidőt. Nem lenne meglepő, hogyha így lenne, mivel Budapesten belül a vonat közel sem közlekedik azzal a sebességgel amivel közlekedhetne (gondolom a pálya állapota miatt). A késések általában nem nagyok, 5-10 perc szokott lenni, de mint előbb említettem periodikusan ismétlődően előjön, valami oka biztosan van.

A legrosszabb az egészben, hogy hektikusan változik, így alkalmazkodni sem lehet hozzá. Legyen mindig 10 perc a késés, így számolhatok vele, de az összevisszaság nem nyerő.

Szintén idetartozik, hogy a Gödöllői hév és a vonatközlekedést miért nem lehet összehozni? A hévvel érkezők mindig lekésik a vonatot, fordítva valamivel jobb a helyzet. Optimalizálással sok időt megspórolhatnának az utasoknak, és szerintem ez plusz kellemetlenséget sem okozna.

Teri

(A képek forrása: elvira.hu, 2013.05.27. napközben)

 

 
2 Tovább

Veszélyes kockaköves sínpár – A BKK válaszolt -

A napokban publikált levéllel kapcsolatban kérdeztük a BKK-t („Veszélyes állapotok”), amelyre péntek este teljeskörű magyarázattal a válasz megérkezett szerkesztőségünkhöz. Tamás egy veszélyes állapotra hívta fel a figyelmet, és értetlenségét fejezte ki a körülményekkel kapcsolatban. A BKK sajtóirodája egy részletes válaszlevélben megírta álláspontját, amelynek tartalmát módosítás nélkül leközlünk. Köszönjük az illetékeseknek a gyors és pontos válaszadást!

Tisztelt Blogszerkesztő!

A Kápolna utcát érintő blogbejegyzéssel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ az alábbi tájékoztatást adja.

Az 1994 őszén megszüntetett 36-os villamos pályájára az esetleges jövőbeni igények miatt a villamospálya tulajdonosa és üzemeltetője, a BKV nem kért bontási engedélyt. A pálya fenntartását – a balesetveszélyes helyeket szem előtt tartva – a költségminimumra törekedve igyekezett ellátni, ezért csak kisebb javítások fordultak elő a rendszeres villamosközlekedés leállítása óta. A Kápolna utcában lévő pályaszakaszt a BKV rendkívüli helyzetekben 2003-ig használta villamosok félreállítására, fordítására. A Kápolna utca a 3-as villamosvonal felújítása során a közeljövőben újra szerepet kap majd a villamosközlekedésben. A Kőrösi Csoma Sándor úti pályafelújítás idejére a 28-as villamosok végállomása a Kápolna utcában lesz, ahol a 3-as vonal rekonstrukciója keretében beépül egy új visszafogó váltó a Martinovics tér és a Kőrösi Csoma Sándor út közötti szakaszon. Ez a szakasz szolgál majd később operatív esetekben a szerelvények félreállítására, fordítására.

A Martinovics tér és a Kápolna tér közti nagykockaköves vágányzóna a Kápolna utca jövő évben esedékes felújítása keretében a Thököly úthoz hasonlóan aszfaltburkolatot kap, ezáltal megszűnik majd az út rendezetlen állapota.

A 95-ös járaton továbbra is az Ikarus 412-es és 260-as típusú autóbuszokat tervezzük üzemeltetni. Ennek oka az, hogy a budai vonalak többségén álltak forgalomba a BKV használtan beszerzett Mercedes Citaro és Volvo típusú nagy teljesítményű, alacsonypadlós buszai, amelyek a hegyvidéki járatokon is megfelelően tudnak közlekedni. Az autóbuszok forgalomba állításával részben magaspadlós, részben Ikarus 412 típusú alacsonypadlós járművek kerültek kiváltásra, utóbbiak az új Citaro 2 típusú járművek egy részével a pesti kerületekben növelik az akadálymentes szolgáltatási részarányt.

Ugyanakkor örömmel tájékoztatjuk, hogy 95-ös buszon már június hónaptól kezdődően növeljük az alacsonypadlós járművek (Ikarus 412 típus) arányát. Jelenleg hétköznapokon a menetrendi kilométerben mért teljesítménynek 39,7%-át alacsonypadlós járművek nyújtják ezen a vonalon, ám június 1-től ez az arány 54,3%-ra növekszik majd. Ezen arányok megfelelnek a város többi vonalán alkalmazott értékeknek.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

1 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek