Nem tűntünk el, csak nem jött levél, amit kitehettünk volna és ezzel válaszoltunk a következő levél írójának első kérdésére. A többire mi nem tudunk válaszolni, de érdekes a problémafelvetés. Mit jelent az optimális kihasználtság? Szerintünk 100%-os kihasználtságot, de Milán leírása alapján a BKK-nak ez 150%-ot jelent. Mindenki látott már zsúfolt buszt, gondoljuk el, hogy minden reggel egy ilyennel kell közlekednünk. Meddig bírnánk? Milán megosztja élményét:  

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

Sziasztok!

Eltűnt a blog?! Süllyesztőbe került? Remélem nem! Íme saját történetem:

Szerencsére eddig sikerült elkerülnöm, hogy a budapesti tömegközlekedés használója/igénybevevője legyek. Az élet úgy hozta, hogy nyár eleje óta kénytelen vagyok használni munka miatt. Sajnos így kell fogalmaznom, hogy „kénytelen” vagyok, ugyanis úgy gondolom, manapság az ember kényszerűségből használja, nem pedig a kényelem vagy környezetbarát szemléletmód miatt.

Az első pár héten még izgalommal vágtam neki a mindennapi tortúrának, érdekes volt szemlélni a szélsőséges helyzeteket, a buszok, metrók szélsőséges állapota megrémít, mindamellett, hogy az új járművek igazi 21. századiak, de a régiek siralmasak.

Nem is a minőségről akarok írni, hanem a BKV vagy BKK (én ezt nem tudom követni) elhibázott üzletpolitikájáról. A járatok kisebb nagyobb késésekkel, de jönnek, nincs kimaradás (legalábbis ahol én járok). Számomra ez elfogadható, pontosabban elfogadom. Viszont a járatok időbeosztása logikátlan és napi szinten több ezer utas életét keseríti meg, köztük az enyémet is. Nyáron az iskolaszünet idején is zavaróan telitettek voltak a járatok, de amikor ezt ismerőseimnek mondtam, mindenki felhívta a figyelmem, hogy ez sokkal rosszabb lesz iskolaidőben. Hitetlenkedtem, pedig igazuk volt.

Reggel 7-8 óra között és délután 4-6 óra között a járatok 150%-os terheltséggel működnek. Értem én, hogy a maximális kihasználtság fontos, és a gazdaságos üzemeltetéshez ez kell, de azért ez már sok. Mint a heringek úgy utazunk. A 3-as metró kapacitása nem bővíthető, legalábbis valami hasonlóról olvastam, de maga az állapotok elfogadhatatlanok, bár gondolom ez senkinek sem új, a hírek is ezzel vannak tele. A buszokat viszont nem értem. Simán lehetne egy járattal többet indítani és a 6-8 perces indulásidőt sűríteni. A 9-es, 8-as, 112-es és 239-es járatok mindig tele vannak, alig lehet felpréselődni, balesetveszélyes és egyben logikátlan. Mindamellett logikátlan, hogy ezeket a kiemelt járatokat nem sűrítik, viszont egyes más járatokat 20%-os kihasználtsággal üzemeltetik.

Kedves BKK&BKV&illetékesek! Miért kell ezt így? Miért nem lehet optimalizálni és sűríteni a járatokat? Ne várjuk meg, hogy baleset történjen! Tegyenek ellene!

Üdv:

Milán

A bejegyzést kommentálni csak a Facebook oldalunkon keresztül lehet.

Megértéseteket köszönjük!

Oszd meg saját tapasztalatod a tomegkozlekedjunk@gmail.com e-mail címen!