Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tűrjünk? Álljunk? Várjunk?

A vonatok késése a csatlakozásokról való lemaradást is eredményezi, jobb menetrend kellene, és az utasok sem bosszankodnának annyit. A körülmények állapota még mindig siralmas, a járatok sűrítése talán némi kényelmet hozhatna. Alexandra szeretett vonatozni régen, de mostani állapotokat már nehezen tűri. „Élménybeszámolóját” megosztjuk.

T. Tömegközlekedjünk!

Olvastam ezen a vonalon járó utastársam levelét.

Ma (2013.10.08. – szerk.) többedik alkalommal ezen a vonalon utazva ismételten lekéstem a MÁV zseniális működésének köszönhetően a nemzetközi járatomat. Az olvasói levélből értesültem a menetrendváltozásról, minek köszönhetően én is megtapasztaltam a régi MÁV-feelinget. (Ha kalauz lennék egy ilyen kocsin, senkitől nem mernék menetdíjat kérni)

Szerencsére mostanában csak piros vonattal utaztam de!!! Egyetlen alkalommal sem értem el a külföldi vonatom, még futva se!!! Köszönhetően a remek szervezésnek miszerint a tehervonat stb. menetidejének tartása fontosabb, + a Keletipu.  mivel jelentős építészeti műalkotás, még véletlenül se lehet korszerűsíteni!! Pl. Átjáró, felüljáró, lift!!!(sicc!!)

Ennél már csak az a jobb hogy így legalább élvezhetem a remek építészeti alkotást, persze szigorúan csak állva (ülőhely nincs, ill. minimális) "vigyáznak az egészségünkre", valamint az esti vonat nevezetesen Wiener Walzer, az egyik legpocsékabb nemzetközi hálókocsis vonat, 1 azaz egy!!!!! ülő kocsival. Ha olyan féleszű vagy, hogy véletlenül ezt a vonatot választod, álljál! ja, mert a helyfoglalást az indulás előtt 2óra 10 perccel LEZÁRJÁK!!!!

Nemzetközire indulásig foglalhatsz. Mert ott meg tudják oldani. Ezt is. A takarítást, műszaki karbantartást, menetrend betartását, ár-értékarányt is.

Könyörgöm valaki tegyen valamit, én régen szerettem vonatozni.

A mostani állapotoktól öngyilkos leszek!

Egyszerűen hihetetlennek találom, hogy ennyire semmibe veszi a MÁV a szolgáltatás fizető ügyfelei idejét, egészségét, pénzét. Máshol ezekért a dolgokért fejek hullanak.

Nálunk fordítva van? Dögöljön meg az utas?

Kérem Önöket ha tudják továbbítsák levelem!

Köszönettel: Alexandra

0 Tovább

Még mindig durván késik a MÁV

Az előző héten publikált - A MÁV megint bekavart – című bejegyzésünket továbbítottuk a MÁV illetékesei felé, de választ még nem kaptunk. Az állapotok nem változtak, és panasz írója újabb felháborító esetet oszt meg velünk adott vonatszakaszon (Gödöllő – Keleti). Ági elmondása szerint a vonat mindig késik és úgy gondolja, hogy nem ezért a kiszámíthatatlanságért veszi meg a méregdrága havi vonatbérletét.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Nincs egy hete, hogy megírtam panaszomat a Gödöllő - Keleti vonatszakaszon tapasztaltakról. Nem tudom sikerült-e továbbítanotok az illetékeseknek, de mivel nem változott semmi, sőt!!! rosszabb lett a közlekedés, ezért újra írok, mert amit ma tapasztaltam elfogadhatatlan és továbbra is káosz uralkodik.

A mai napon azaz 2013. augusztus 12-én sokáig kellett dolgoznom Gödöllőn, utána még egyéb elintéznivalóim is voltak a városban, és a menetrend szerinti Eger - Keleti között közlekedő 20:51-es gödöllői indulású vonattal szerettem volna hazaindulni. Akik nem olvasták előző levelemet azoknak szól, hogy a MÁV változtatott a vonattípusokon és azóta teljes káosz uralkodik a szakaszon.

A vonat ismételten késett ezúttal 34 (azaz harmincnégy) percet. Nem mintha eddig nem késtek volna, de a 10-15-20 perces késéseken már fent sem akadok (ennyi mindig összejön).

Különösen dühítő és felháborító, hogy mindez ilyen későn történik, az eredetileg fél tízre Keletibe érő vonat, tíz után érkezett meg, és a onnan még tovább kellett utaznom, amit ilyen későn már nem szeretek. Örülnék neki, hogyha a méregdrága jegyemért cserébe, tartható menetrendet kapnék.

Könyörgöm, kalkulálják be, változtassák meg a menetidőt, de ez így nem működik a XXI. században!!! A kiszámíthatatlanság bosszant a leginkább, mert ha tudom, hogy ennyit késik, másképpen kalkulálok, gondolom utastársaim is hasonlóan vélekednek ez ügyben.

Nyomatékosan kérem a MÁV szakembereit, hogy módosítsák úgy a menetrendet, hogy az tarható legyen!!!

Üdvözlettel:

Ági

0 Tovább

A MÁV megint bekavart

Változatott a MÁV és utasok tömegének okozott kellemetlenséget, legalábbis Ági leveléből ez szűrhető le. Többször foglalkoztunk a Keleti – Gödöllő között közlekedő vonatokról és a késésekről, ezek szerint a MÁV megoldást még nem talált. A panaszt továbbítjuk a MÁV felé.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Szeretném mai tapasztalataimat megosztani veletek és az olvasóitokkal mivel már foglalkoztatok a negatív élményemet szolgáltató szakasszal. Nem másról lenne szó, mint a Keleti-Gödöllő közötti vonatszakaszról. Augusztus elsejétől változott a menetrend amivel még nem is lenne probléma. „Jó” utas lévén előre tájékozódtam, hogyan módosult a nap mint nap használt vonatjárataim, elsőre nem láttam semmi különbséget, csak az indulási és érkezési időt figyeltem, a vonattípusok módosulása fel sem tűnt.

A hónap elején a peronon vártam a szokásos vonatomra amikor nagy meglepetés ért, az „új” piros és nem mellesleg légkondis vonat helyett egy régi érkezett. Gondoltam valami miatt kiesett egy járat és ezért a változás. Utána visszaúton is régi érkezett ami már gyanússá vált. Utánanéztem…

A vonatoknál bevezették az IC és országos elnevezésű vonatot és minden harmadik maradt csak elővárosi. Ez azért fontos, mert bár szégyen de csak az elővárosi vonatoknál jár új vonat, a hosszú távú IC-n ezt a kényelmet nem lehet igénybe venni.

Bocsánat, hogyha túlzottan részletesen írom le a körülményeket, de fontos, hogy mindenki megértse mit jelent a kényelem és a nyári melegben az új vonatok által nyújtott légkondi megléte. Többedmagammal együtt napi szinte használjuk ezt a szakaszt munkába járásra. Nem lenne probléma a régi vonat (régóta járok ezen a szakaszon, nem volt mindig klíma, túlélem). A baj az, hogy változtatták a menetrendben a távolságokat is, így az így is késő vonatokat (ami csak Keleti-Hatvan szakaszon járt) hosszabb szakaszra tették és így még nagyobb késésnek tették ki (vagy éppen az utasokat). Mert sajnos ma a MÁV-nál nem biztosított a pontos közlekedés.

Panasszal élnék a módosítás és a tűrhetetlen késések miatt. Ma 2013. augusztus 6-án a 16:44-es gödöllői érkezésű vonat késett több mint 30 percet ezt tetőzte a 35 fok meleg és persze régi vonat érkezett. Elfogadhatatlan, az ember így nem tud tervezni (vagyis tud + 1 órával). Nem ezért fizetem a méregdrága jegyet. Ráadásul nem is esett hó vagy eső (aminél az eddigi tapasztalataim alapján garantálható a fél órás csúszás), igen meleg van, de így kiszúrni a napi szinte ingázó emberekkel más megoldását már elképezni sem tudok.

Kérlek továbbítsátok a panaszom az illetékeseknek!

Köszönettel:

Ági

1 Tovább

Egy alkalmazott tapasztalatai (MÁV)

Túlterheltek a pénztárosok és az utasok azt hiszik, hogy a jegyvásárlás mellett panaszirodaként is működnek. Ők is csak meglévő információkkal dolgoznak és a rendszer sem a legjobb. A késésekről nem tehetnek, miért rajtuk verik el a balhét? Korábbi levelünkre („Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”) reagál egy névtelenségét kérő MÁV alkalmazott.

Tisztelt tömegközlekedjünk blog!

Olvasom rendszeresen a híreiteket, csak egy levélhez szeretnék hozzászólni, amit épp most olvastam. (nevemet nem szeretném publikussá tenni)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy igen, minden esetben mindenki számolja meg a visszakapott pénzt, és a jegyét is nézze meg!
Nagy forgalmú állomáson mikor a pénztáros 15 percen belül a negyvenedik jegyet nyomtatja, nem feltétlenül ellenőrzi azt amit kiadott. (itt jegyezném meg hogy megszűnt a menettérti jegy (retúr) 100 km alatt, tehát kap az utas egy jegyet oda és egyet vissza) Mivel az útirány alap esetben a gépen automatikusan azaz induló állomás ahol éppen a pénztáros dolgozik, az utas megmondja hová kéri, és ha kér vissza is, akkor kettő gomb megnyomásával a pénztáros megfordítja az útvonalat, tehát vissza felé is kap egy jegyet.

Sajnos előfordul hogy nem nyomja meg elég erősen a vissza fordító gombot, és kinyomtatja ugyan úgy, oda kétszer. A másik amikor az utas nem egyértelműen mondja hogy vissza is kéri a jegyet! Többször hallottam ezeket a mondatokat: "- Kettőt kérek Budapestre és vissza!-" na ez egy pénztárosnak azt jelenti hogy kettő fő utazik oda és vissza. Annak az utasnak viszont (mivel nincs 100 km alatt retúr) azt jelentette hogy az egyiket oda a másikat vissza EGY főre!

Legtöbb esetben ha nem a megfelelő jegyet kapja az utas akkor normálisan szól, és nincs probléma javítjuk a dolgot! Akkor adódik a legtöbb gond, amikor azt hiszi az utas (tisztelet a kivételnek) hogy a pénztáros felelős a vonatkésért, meg azért hogy éppen többen állnak a sorban mint átlagosan szoktak és miért kapja a fizetését ha nem tudja a munkáját elvégezni, mert még egy jegyet sem tud rendesen kiadni.

Sajnos minden ember hibázik, de ha nekem a boltban véletlenül egy kenyér helyett kettőt ütnek be nem kezdek anyázni, mert tévedni emberi dolog! Szomorú vagyok amiatt hogy az emberek nem figyelnek egymásra, egyre többen lenézik a "magasabb pozícióban lévők", a náluk "alacsonyabb" munkakörben dolgozókat... (személyes tapasztalat).

Köszönöm, hogy elolvastátok, további sok sikert!
Szép napot, Sziasztok!

0 Tovább

Érthetetlen késés – MÁV válaszolt –

A korábban publikált  Érthetetlen késés –utas panasza- című bejegyzésünkkel kapcsolatban feltett kérdéseinkre a MÁV-tól válasz érkezett. Számomra még mindig érthetetlen, hogy közel 10 óra alatt nem sikerült megoldani a hivatkozott problémát, de legalább az utas tájékoztatás hiányossága ügyében intézkedtek. Köszönjük a MÁV-nak, hogy válaszolt kérdéseinkre, amelyet most módosítás nélkül leközlünk.

Tisztelt Szerkesztőség!

2013. június 5-én, a MÁV Zrt. felé küldött elektronikus üzenetét köszönettel megkaptuk. .A megkeresésében jelzett észrevétellel kapcsolatban – illetékességből – Ügyfélszolgálatunk az alábbiakról szeretné tájékoztatni a „Tömegközlekedjünk” blog szerkesztőségét:

A megkeresésben jelzett, Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonalon, 2013. június 4-én este 20 óra 30 perckor Gödöllő és Aszód között le kellett zárni az egyik vágányt, mert a heves esőzés következményeként a hegyoldalról lezúduló sárlavina elárasztotta a vágányt. Járataink csak a másik vágányt vehették igénybe, azonban a vonatok itt is csak jelentős, 10 km/órás sebességcsökkentéssel közlekedhettek.

Az előzőekben említett esemény közleménye 2013. június 4-én 21.30-kor került fel honlapunkra, ebben a hírben a várható késések időtartamáról is informáltuk érdeklődő Utasainkat. 2013. június 5-én reggel 05.30-kor, híreink között ismét jeleztük a közlekedési problémát, valamint a várható késéseket is. Ez a hír két ízben frissült: 07.20-kor, valamint 09.20-kor, melyben már a helyreállításról tájékoztattuk az Utasokat. A 3012-es számú vonaton tapasztalt utastájékoztatási hiányosságokért Utasaink elnézését kérjük, a jelzett járat utazószemélyzete felé intézkedtünk.

Az észrevételben említett vonatkésésekkel kapcsolatban szeretnénk jelezni, hogy a kétvágányú közlekedésre tervezett vasúti forgalom esetén, az egyik vágány járhatatlansága, valamint a másik vágány jelentős kapacitáscsökkenése mellett a járatlemondás elkerülhetetlen, ezen túlmenően a leközlekedtetett járatoknál is előfordulhat vonatkésés. A késésekért valamennyi Utasunk elnézését, egyben – a történtek ismeretében - megértését is kérjük.

Köszönjük a szerkesztőség megkeresését, kérjük a rendelkezésére álló eszközökkel tájékoztassa a problémát észrevételező Utasunkat és a „Tömegközlekedjünk” weboldal olvasótáborát is.

Üdvözlettel:

0 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek