Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Beázik a vonat

A régi vonatok állapota tragikus, beáznak és koszosak, az évek alatt le lettek amortizálva. Gábor egy esős estén kellemetlen jelenségre lett figyelmes a 71-es vasútvonalon, amiről videót is készített. Zárt ablaknál csöpögött az utasokra az eső.

Ezt a videót egy esős éjszaka készítettem. Az ablakot előtte nagy nehezen bezártuk, majd arra lettem figyelmes, hogy bármennyire is zárva van az ablak, az eső még így is beesik rajta.

Nem ártana lassan (nem teljesen felújítani, mert ugye azt minek) használhatóvá tenni a BDV motorvonatokat ha már alternatív szerelvény nincs ami közlekedhetne a 71-es vasútvonalon.

Emellett felháborítónak tartom, hogy a takarítás teljes mértékben hiányzik a vonatokon. Néhány mosdó kimondottan undorító és mocskos! (aláírom, hogy a bunkóparaszt "utasok" miatt olyan amilyen... De miért kell a nyugodtan utazóknak szenvedni?)

Furcsának tartom még azt is, hogy a Vác-alsóvárosra beérkező szerelvények egymagában, vagy másik BDV egységgel összekapcsolva közlekedik visszafelé, mindössze kb. 5 perc után. Ez idő alatt nincs lehetőség kitakarítani, és legalább egy egyszerűsített fékpróbát elvégezni. (vezetőállás változtatásakor úgy tudom ez elengedhetetlen)

És a legfontosabb: nem ártana a személyzetet felkészíteni arra, hogy ha már ezen a vonaton dolgozik, akkor legalább kezelni is tudja azt! Nem egyszer fordult már elő, hogy a túlfűtött vonaton ülve megtanítottam a kalauzt, hogy hogyan is lehet a fűtése lejjebb tekerni. ("nagyon nehéz"... a kapcsolószekrényben mindössze 1 db fokozatváltó gomb van, amivel szabályozni lehet a fűtés mértékét!)

Ezt a levelet a MÁV-START-nak is elküldtem, és természetesen a szóban forgó 71-es vasútvonal facebook oldalán is közzé tettem. Várom mindenhonnan a reakciót!

0 Tovább

Tűrjünk? Álljunk? Várjunk?

A vonatok késése a csatlakozásokról való lemaradást is eredményezi, jobb menetrend kellene, és az utasok sem bosszankodnának annyit. A körülmények állapota még mindig siralmas, a járatok sűrítése talán némi kényelmet hozhatna. Alexandra szeretett vonatozni régen, de mostani állapotokat már nehezen tűri. „Élménybeszámolóját” megosztjuk.

T. Tömegközlekedjünk!

Olvastam ezen a vonalon járó utastársam levelét.

Ma (2013.10.08. – szerk.) többedik alkalommal ezen a vonalon utazva ismételten lekéstem a MÁV zseniális működésének köszönhetően a nemzetközi járatomat. Az olvasói levélből értesültem a menetrendváltozásról, minek köszönhetően én is megtapasztaltam a régi MÁV-feelinget. (Ha kalauz lennék egy ilyen kocsin, senkitől nem mernék menetdíjat kérni)

Szerencsére mostanában csak piros vonattal utaztam de!!! Egyetlen alkalommal sem értem el a külföldi vonatom, még futva se!!! Köszönhetően a remek szervezésnek miszerint a tehervonat stb. menetidejének tartása fontosabb, + a Keletipu.  mivel jelentős építészeti műalkotás, még véletlenül se lehet korszerűsíteni!! Pl. Átjáró, felüljáró, lift!!!(sicc!!)

Ennél már csak az a jobb hogy így legalább élvezhetem a remek építészeti alkotást, persze szigorúan csak állva (ülőhely nincs, ill. minimális) "vigyáznak az egészségünkre", valamint az esti vonat nevezetesen Wiener Walzer, az egyik legpocsékabb nemzetközi hálókocsis vonat, 1 azaz egy!!!!! ülő kocsival. Ha olyan féleszű vagy, hogy véletlenül ezt a vonatot választod, álljál! ja, mert a helyfoglalást az indulás előtt 2óra 10 perccel LEZÁRJÁK!!!!

Nemzetközire indulásig foglalhatsz. Mert ott meg tudják oldani. Ezt is. A takarítást, műszaki karbantartást, menetrend betartását, ár-értékarányt is.

Könyörgöm valaki tegyen valamit, én régen szerettem vonatozni.

A mostani állapotoktól öngyilkos leszek!

Egyszerűen hihetetlennek találom, hogy ennyire semmibe veszi a MÁV a szolgáltatás fizető ügyfelei idejét, egészségét, pénzét. Máshol ezekért a dolgokért fejek hullanak.

Nálunk fordítva van? Dögöljön meg az utas?

Kérem Önöket ha tudják továbbítsák levelem!

Köszönettel: Alexandra

0 Tovább

„Elvileg” csak időszakos volt a módosítás –A MÁV válaszolt-

Korábban egy utas panaszával kapcsolatban megkerestük az illetékeseket (A MÁV megint bekavart) a MÁV részletes tájékoztatást küldött, amelyet módosítás nélkül leközlünk. Elvileg a probléma csak időszakos volt, mától minden helyreállt. Várjuk kedves olvasóink visszajelzését!

Tisztelt Szerkesztő!

A blogjukra érkezett olvasói megkeresés kapcsán feltett kérdéseire az alábbiakról informáljuk. 

2013. augusztus 2-án 21.30 órától 2013. augusztus 14-én 18 óráig Gödöllő – Aszód állomások között  pályakarbantartási munkálatokat végzünk. Ennek következtében t a Budapest – Hatvan – Miskolc – Szerencs – Sátoraljaújhely / Nyíregyháza vasútvonalon módosított menetrend szerint közlekednek járataink.

A módosított menetrendben, a felújítás miatt a korábbiakhoz képest időlegesen kevesebb járat közlekedik. A Hatvanig közlekedő, korábban modern, légkondicionált Flirt járművekből kiállított vonatok nem közlekednek, helyettük a Budapest – Eger közötti IC vonatok, valamint a Budapest – Miskolc/Sátoraljaújhely között közlekedő gyorsvonatok Hatvanig minden állomáson és megállóhelyen megállnak. Ezen szakaszon belül történő utazás esetén a járatok gyorsvonati pótjegy váltása nélkül vehetők igénybe.

Fontos tudni, hogy a Gödöllőig közlekedő, minden óra 05-kor induló járatok a módosított menetrendben is közlekednek, és továbbra is FLIRT szerelvényekből állnak.  Azon Utasaink, akik a nyári melegben joggal kívánnak légkondicionált kocsiban utazni, igénybe vehetik továbbá az egri IC-k légkondicionált IC kocsijait, felár megfizetése mellett.

Természetesen megértjük azon Utasainkat, akik hiányolják a megszokott hatvani járataikat.  Természetesen a munkálatok befejezését követően 15-étől a korábbi menetrend és szerelvényforduló visszaállításra kerül. Mivel a felújítás az Utasoknak és a vasútnak is egyaránt érdeke, a hátralévő rövid időre Utasaink szíves megértésére számítunk.

Továbbá, a vágányzári menetrend azért készül, hogy a vonatok közlekedtetését a megváltozott közlekedési viszonyok mellett is biztosítani tudjuk. Mindazonáltal, mivel a korlátozó tényezők (pl.: a felújítás miatt vonalszakaszok kizárása) miatt a rendelkezésre álló mozgástér ilyenkor jelentősen csökken, a vonatközlekedés során a legkisebb eltérés a vágányzári menetrendtől vagy a kapcsolódó technológiáktól zavart, illetőleg járulékosan a vonatok megkésleltetését is okozhatja.

Az operatív irányító szolgálat forgalomszabályozási intézkedések megtételével - a lehetőségeket figyelembe véve - mindent megtesz a menetrendszerű közlekedés helyreállítása érdekében, azonban ez csak hosszabb idő alatt lehetséges. Egy-egy rendkívüli esemény a közlekedésben gyakran több órányi zavartatást, késést okozhat. A késések kapcsán ezúton is Utasaink elnézését kérjük.

Bízunk benne, hogy kérdéseire választ tudtunk adni. Megkeresését köszönjük.

Itt szeretnénk figyelmébe ajánlani hírlevél szolgáltatásunkat, amelynek segítségével elektronikus levél formájában személyre szabott információkat kaphat legújabb akcióinkról, menetrendi módosításainkról. Hírlevél szolgáltatásunkat a következő hivatkozásra kattintva érheti el: http://hirlevel.mav-start.hu/.

Üdvözlettel:

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

0 Tovább

A MÁV megint bekavart

Változatott a MÁV és utasok tömegének okozott kellemetlenséget, legalábbis Ági leveléből ez szűrhető le. Többször foglalkoztunk a Keleti – Gödöllő között közlekedő vonatokról és a késésekről, ezek szerint a MÁV megoldást még nem talált. A panaszt továbbítjuk a MÁV felé.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Szeretném mai tapasztalataimat megosztani veletek és az olvasóitokkal mivel már foglalkoztatok a negatív élményemet szolgáltató szakasszal. Nem másról lenne szó, mint a Keleti-Gödöllő közötti vonatszakaszról. Augusztus elsejétől változott a menetrend amivel még nem is lenne probléma. „Jó” utas lévén előre tájékozódtam, hogyan módosult a nap mint nap használt vonatjárataim, elsőre nem láttam semmi különbséget, csak az indulási és érkezési időt figyeltem, a vonattípusok módosulása fel sem tűnt.

A hónap elején a peronon vártam a szokásos vonatomra amikor nagy meglepetés ért, az „új” piros és nem mellesleg légkondis vonat helyett egy régi érkezett. Gondoltam valami miatt kiesett egy járat és ezért a változás. Utána visszaúton is régi érkezett ami már gyanússá vált. Utánanéztem…

A vonatoknál bevezették az IC és országos elnevezésű vonatot és minden harmadik maradt csak elővárosi. Ez azért fontos, mert bár szégyen de csak az elővárosi vonatoknál jár új vonat, a hosszú távú IC-n ezt a kényelmet nem lehet igénybe venni.

Bocsánat, hogyha túlzottan részletesen írom le a körülményeket, de fontos, hogy mindenki megértse mit jelent a kényelem és a nyári melegben az új vonatok által nyújtott légkondi megléte. Többedmagammal együtt napi szinte használjuk ezt a szakaszt munkába járásra. Nem lenne probléma a régi vonat (régóta járok ezen a szakaszon, nem volt mindig klíma, túlélem). A baj az, hogy változtatták a menetrendben a távolságokat is, így az így is késő vonatokat (ami csak Keleti-Hatvan szakaszon járt) hosszabb szakaszra tették és így még nagyobb késésnek tették ki (vagy éppen az utasokat). Mert sajnos ma a MÁV-nál nem biztosított a pontos közlekedés.

Panasszal élnék a módosítás és a tűrhetetlen késések miatt. Ma 2013. augusztus 6-án a 16:44-es gödöllői érkezésű vonat késett több mint 30 percet ezt tetőzte a 35 fok meleg és persze régi vonat érkezett. Elfogadhatatlan, az ember így nem tud tervezni (vagyis tud + 1 órával). Nem ezért fizetem a méregdrága jegyet. Ráadásul nem is esett hó vagy eső (aminél az eddigi tapasztalataim alapján garantálható a fél órás csúszás), igen meleg van, de így kiszúrni a napi szinte ingázó emberekkel más megoldását már elképezni sem tudok.

Kérlek továbbítsátok a panaszom az illetékeseknek!

Köszönettel:

Ági

1 Tovább

Érthetetlen késés –utas panasza-

Egy korábbi levélben már volt szó az érthetetlen apró késésekről a Keleti-Hatvan vonatszakaszon (Anomáliák a Keleti-Hatvan vonatjáratokon). A következő levél írója ugyanerről a szakaszról ír, csak annyi különbséggel, hogy most nem apró késés történt. Tájékoztatás nélkül, teljesen érthetetlen okokból késik a vonat 40 percet. A képek alapján Gödöllőn káosz uralkodott. A korábbi levél kapcsán kérdeztük a MÁV-ot de nem érkezett válasz, a mostani levelet is továbbítjuk.

Sziasztok!

Előre is elnézést kérek az ingerült levelemért. Mivel már olvastam nálatok a Keleti-Hatvan vonatjáratról, így megírom ma mi is történt velem

2013.06.05-én reggel munkába indultam a Keletiből 06:35-kor induló járattal. AZ időjárás szép, nincs semmilyen ok arra, hogy a vonat késsen, így egészen Gödöllő Állami telepekig rendben eljut a vonat ahol is megtorpan. Rendben, szokott ilyen lenni –gondoltam- és innentől elkezdődik a várás. Az idő ellenem dolgozik mivel nekem be kell érnem a munkába (bár láthatóan a MÁV-ot ez nem érdekli).

Gödöllő előtt érthetetlen okok miatt várunk, várunk és csak várunk, mindenfajta utastájékoztatás nélkül. 40! azaz negyven perc  érthetetlen várakozást követően végre elindult a vonat. A munkából érhető okok miatt elkéstem.

Panaszt szeretnék tenni, mivel ez már nem az első eset!

- Időjárás és egyéb körülmény nem befolyásolta a közlekedést

- Nem volt semmilyen tájékoztatás, így a munkáltatómat sem tudtam értesíteni még is mikorra tudok beérni

30 percen át semmilyen közlekedés nem történt az adott szakaszon, elaludtak a szervezők?

Szerencsére egyik ismerősömet (aki gépközelben volt) felhívtam, így a levelem mellé csatolom a csodálatos mávonline-ból kimentett képeket az esetről.

Kérem a segítségeteket a panasz eljuttatásában a megfelelő emberekhez.

(Szeretném névtelenségem megőrizni)

0 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek