A régi vonatok állapota tragikus, beáznak és koszosak, az évek alatt le lettek amortizálva. Gábor egy esős estén kellemetlen jelenségre lett figyelmes a 71-es vasútvonalon, amiről videót is készített. Zárt ablaknál csöpögött az utasokra az eső.

Ezt a videót egy esős éjszaka készítettem. Az ablakot előtte nagy nehezen bezártuk, majd arra lettem figyelmes, hogy bármennyire is zárva van az ablak, az eső még így is beesik rajta.

Nem ártana lassan (nem teljesen felújítani, mert ugye azt minek) használhatóvá tenni a BDV motorvonatokat ha már alternatív szerelvény nincs ami közlekedhetne a 71-es vasútvonalon.

Emellett felháborítónak tartom, hogy a takarítás teljes mértékben hiányzik a vonatokon. Néhány mosdó kimondottan undorító és mocskos! (aláírom, hogy a bunkóparaszt "utasok" miatt olyan amilyen... De miért kell a nyugodtan utazóknak szenvedni?)

Furcsának tartom még azt is, hogy a Vác-alsóvárosra beérkező szerelvények egymagában, vagy másik BDV egységgel összekapcsolva közlekedik visszafelé, mindössze kb. 5 perc után. Ez idő alatt nincs lehetőség kitakarítani, és legalább egy egyszerűsített fékpróbát elvégezni. (vezetőállás változtatásakor úgy tudom ez elengedhetetlen)

És a legfontosabb: nem ártana a személyzetet felkészíteni arra, hogy ha már ezen a vonaton dolgozik, akkor legalább kezelni is tudja azt! Nem egyszer fordult már elő, hogy a túlfűtött vonaton ülve megtanítottam a kalauzt, hogy hogyan is lehet a fűtése lejjebb tekerni. ("nagyon nehéz"... a kapcsolószekrényben mindössze 1 db fokozatváltó gomb van, amivel szabályozni lehet a fűtés mértékét!)

Ezt a levelet a MÁV-START-nak is elküldtem, és természetesen a szóban forgó 71-es vasútvonal facebook oldalán is közzé tettem. Várom mindenhonnan a reakciót!