Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Beázik a vonat

A régi vonatok állapota tragikus, beáznak és koszosak, az évek alatt le lettek amortizálva. Gábor egy esős estén kellemetlen jelenségre lett figyelmes a 71-es vasútvonalon, amiről videót is készített. Zárt ablaknál csöpögött az utasokra az eső.

Ezt a videót egy esős éjszaka készítettem. Az ablakot előtte nagy nehezen bezártuk, majd arra lettem figyelmes, hogy bármennyire is zárva van az ablak, az eső még így is beesik rajta.

Nem ártana lassan (nem teljesen felújítani, mert ugye azt minek) használhatóvá tenni a BDV motorvonatokat ha már alternatív szerelvény nincs ami közlekedhetne a 71-es vasútvonalon.

Emellett felháborítónak tartom, hogy a takarítás teljes mértékben hiányzik a vonatokon. Néhány mosdó kimondottan undorító és mocskos! (aláírom, hogy a bunkóparaszt "utasok" miatt olyan amilyen... De miért kell a nyugodtan utazóknak szenvedni?)

Furcsának tartom még azt is, hogy a Vác-alsóvárosra beérkező szerelvények egymagában, vagy másik BDV egységgel összekapcsolva közlekedik visszafelé, mindössze kb. 5 perc után. Ez idő alatt nincs lehetőség kitakarítani, és legalább egy egyszerűsített fékpróbát elvégezni. (vezetőállás változtatásakor úgy tudom ez elengedhetetlen)

És a legfontosabb: nem ártana a személyzetet felkészíteni arra, hogy ha már ezen a vonaton dolgozik, akkor legalább kezelni is tudja azt! Nem egyszer fordult már elő, hogy a túlfűtött vonaton ülve megtanítottam a kalauzt, hogy hogyan is lehet a fűtése lejjebb tekerni. ("nagyon nehéz"... a kapcsolószekrényben mindössze 1 db fokozatváltó gomb van, amivel szabályozni lehet a fűtés mértékét!)

Ezt a levelet a MÁV-START-nak is elküldtem, és természetesen a szóban forgó 71-es vasútvonal facebook oldalán is közzé tettem. Várom mindenhonnan a reakciót!

0 Tovább

Érthetetlen késés – MÁV válaszolt –

A korábban publikált  Érthetetlen késés –utas panasza- című bejegyzésünkkel kapcsolatban feltett kérdéseinkre a MÁV-tól válasz érkezett. Számomra még mindig érthetetlen, hogy közel 10 óra alatt nem sikerült megoldani a hivatkozott problémát, de legalább az utas tájékoztatás hiányossága ügyében intézkedtek. Köszönjük a MÁV-nak, hogy válaszolt kérdéseinkre, amelyet most módosítás nélkül leközlünk.

Tisztelt Szerkesztőség!

2013. június 5-én, a MÁV Zrt. felé küldött elektronikus üzenetét köszönettel megkaptuk. .A megkeresésében jelzett észrevétellel kapcsolatban – illetékességből – Ügyfélszolgálatunk az alábbiakról szeretné tájékoztatni a „Tömegközlekedjünk” blog szerkesztőségét:

A megkeresésben jelzett, Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonalon, 2013. június 4-én este 20 óra 30 perckor Gödöllő és Aszód között le kellett zárni az egyik vágányt, mert a heves esőzés következményeként a hegyoldalról lezúduló sárlavina elárasztotta a vágányt. Járataink csak a másik vágányt vehették igénybe, azonban a vonatok itt is csak jelentős, 10 km/órás sebességcsökkentéssel közlekedhettek.

Az előzőekben említett esemény közleménye 2013. június 4-én 21.30-kor került fel honlapunkra, ebben a hírben a várható késések időtartamáról is informáltuk érdeklődő Utasainkat. 2013. június 5-én reggel 05.30-kor, híreink között ismét jeleztük a közlekedési problémát, valamint a várható késéseket is. Ez a hír két ízben frissült: 07.20-kor, valamint 09.20-kor, melyben már a helyreállításról tájékoztattuk az Utasokat. A 3012-es számú vonaton tapasztalt utastájékoztatási hiányosságokért Utasaink elnézését kérjük, a jelzett járat utazószemélyzete felé intézkedtünk.

Az észrevételben említett vonatkésésekkel kapcsolatban szeretnénk jelezni, hogy a kétvágányú közlekedésre tervezett vasúti forgalom esetén, az egyik vágány járhatatlansága, valamint a másik vágány jelentős kapacitáscsökkenése mellett a járatlemondás elkerülhetetlen, ezen túlmenően a leközlekedtetett járatoknál is előfordulhat vonatkésés. A késésekért valamennyi Utasunk elnézését, egyben – a történtek ismeretében - megértését is kérjük.

Köszönjük a szerkesztőség megkeresését, kérjük a rendelkezésére álló eszközökkel tájékoztassa a problémát észrevételező Utasunkat és a „Tömegközlekedjünk” weboldal olvasótáborát is.

Üdvözlettel:

0 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek