Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért vásároljunk bérletet, ha nélküle is utazhatunk?

Bliccelők kontra jegyvásárlók, öröké tartó huzavona, de a következő levél írójának igaza van. Miért nyomorogjunk? A bliccelők leszállításával lényegesen kevesebben lennének a járaton, így a kényelmi faktor is növekedne, legalábbis Geri elmondása alapján, a 9-es buszon ez tapasztalható.

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

Optimális kihasználtság = tömeg?

Nem tűntünk el, csak nem jött levél, amit kitehettünk volna és ezzel válaszoltunk a következő levél írójának első kérdésére. A többire mi nem tudunk válaszolni, de érdekes a problémafelvetés. Mit jelent az optimális kihasználtság? Szerintünk 100%-os kihasználtságot, de Milán leírása alapján a BKK-nak ez 150%-ot jelent. Mindenki látott már zsúfolt buszt, gondoljuk el, hogy minden reggel egy ilyennel kell közlekednünk. Meddig bírnánk? Milán megosztja élményét:

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

A busz vészfékezett az autós elhajtott

Az esettel kapcsolatban kerestük a BKK illetékeseit, akik segítően álltak rendelkezésünkre. A Ferenciek terénél egy autós szabálytalanul bevágott az 7E jelzésű autóbusz elé, a sofőr vészfékezésre kényszerült az ütközés elkerülése érdekében ami következtében több utas is megsérült. A szabálytalankodó autós segítségnyújtás nélkül továbbhajtott, ezért kérik azok jelentkezését akik szemtanúi voltak az esetnek, vagy a kocsi hollétéről, vezetőjéről tudnak valamilyen információval szolgálni. Az esetről készült videót és a BKK közleményét megosztjuk.

Frissítés: A VT-Transman közleményét is megosztjuk az esetről.

 

BKK közleménye:

Az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült a buszvezető

A baleset tanulságait, a hasonló esetek forgalomtechnikai módosításokkal történő elkerülésének lehetőségeit vizsgáljuk. Egyben kérjük az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében a személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell.

2013. június 18-án este fél hét után a fővárosban az V. kerület Kossuth Lajos utca – Városház utca kereszteződésénél, a megállóhelyről a budai végállomás felé induló, egyik 7E jelzésű autóbusz előtt közvetlenül a Városház utcába kanyarodott egy addig vele párhuzamosan közlekedő személygépkocsi. Az autóbusz vezetője az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült. A vészfékezés következtében az autóbuszon tartózkodó személyek közül nyolc utasunk könnyebben, jellemzően az elesésből származó sérüléseket szenvedett. A személyautó elhagyta a helyszínt.

A Budapesti Közlekedési Központ teljes körű vizsgálatot rendelt el. A figyelmetlen, sok esetben a KRESZ szabályait figyelmen kívül hagyó autósokkal és gyalogosokkal történő ütközések sok esetben a tömegközlekedési járművek több éves tapasztalattal rendelkező gépjárművezetők józanságának, türelmének és figyelmének köszönhetően kerülhetők el, azonban ilyen helyzetben vészfékezések történhetnek. Az utasoknak minden körülmények között – akár álló akár ülő helyzetben – folyamatosan, stabilan szükséges kapaszkodniuk a busz belső terében, hiszen egy figyelmetlen autós miatt vészfékezés bármikor előfordulhat. A BKK és a buszokat üzemeltető VT-Transman sajnálja a történteket, és ezúton kéri az utazóközönség közreműködését abban, hogy figyelmesen, az alapvető utazási feltételeket felelősséggel szem előtt tartva utazzanak a tömegközlekedési eszközökön a hasonló esetek elkerülése végett, és az utazók minden helyzetben és körülmények között adják át az ülőhelyüket a kismamáknak, valamint idős utasoknak, akik egy ilyen helyzetben védettebben utazhatnak ülve.

A BKK kéri az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében felelős személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell. Köszönjük közreműködésüket!

Budapest, 2013. június 19.

Budapesti Közlekedési Központ

 

VT-Transman közleménye:

A baleset elkerülése érdekében fékezett intenzíven az autóbusz vezetője

Többen megsérültek kedden este a 7E jelzésű buszon, amikor a Ferenciek terénél lévő megállóból szabályosan induló csuklós busz elé hirtelen bevágott egy zöld színű személygépkocsi.

A járművezető elmondása szerint, 18:32-kor a megállóból kiindulva, a buszsávban pár méter megtétele után, a másik sávból vágott be elé a személygépjármű. Az autóbusz vezetője a baleset megelőzése érdekében intenzív fékezést hajtott végre, így ütközés nem történt, de a buszon utazók közül sokan egyensúlyukat vesztették és elestek. A kiérkező mentősöknek 3 személy jelezte, hogy sérülést szenvedett, őket kórházba szállították. A baleset helyszínére a BKK helyszínelői is azonnal a kimentek és a sérült utasok adatait felvették. A jelenlegi információk szerint a mai napon még több ember fordult orvoshoz, ugyanis csak később, a helyszínt elhagyva észlelték, hogy sérüléseket szenvedtek.

A busz biztonsági kameráinak felvételein jól látszódik, hogy a személyautó vezetője irányjelzőt nem használt, és sebességcsökkentés nélkül tovább hajtott. A vizsgálatok azt mutatják, az autóbusz vezetője jól mérte föl a helyzetet és helyesen döntött az intenzív fékezés mellett, hiszen egy ütközés több és komolyabb sebesülést okozhatott volna. A kamerafelvételek, amelyeken jól látható a személygépkocsi rendszáma, átadásra kerültek a BRFK-nak, akik megindíthatják az eljárást a cserbenhagyó ellen.

Az autóbuszt üzemeltető VT-Transman Kft. sajnálatát fejezi ki az esettel kapcsolatban, a sérülést szenvedett utasoknak pedig mihamarabbi felépülést kíván!

Budapest, 2013. június 19.

VT-Transman Kft.

 
0 Tovább

Tömegközlekedésre használt régi jegyek

A következő képeket egyik olvasónktól kaptuk, a hozzáfűzött pár sort is megosztjuk.

„Kedves Szerkesztők!

A csatolt képeket a lakásunk felújításánál találtuk az ajtófélfában. Egy régi házban élünk, de nem gondoltuk, hogy ennyire öreg J. Nem tudom, mit keresett ott, ez a jobb napokat is megélt BKV villamos jegy, de az egyforintos árral kitudnék békülni most is.

Timi”

Timi képein a rossz állapotban lévő jegyen az írások nem jól olvashatóak, ezért egy a Google keresőn talált hasonló képet is megosztok.

Timi levelén felbuzdulva, az itthon található és elkótyavetyélt BKV jegyet is megosztom veletek. Nem olyan régi, mint Timi által beküldött, de a 106 forintos ár a mai árak mellett már-már hihetetlennek tűnik.

Továbbiakban látható két képet szintén a Google keresője hozta fel, érdekes látni, hogyan változott a BKV bérlet ára és kinézete.

0 Tovább

Jegy vásárlása nem egy kiváltság

Néhányszor úgy érezhetjük, hogy ellenőrzést csak frekventált helyen végeznek az ellenőrök. A következő levél ezt az elképzelést cáfolja meg, hiszen Kőbánya városközpontnál lévő buszvégállomás környékén az író szerint nem látni ellenőröket, pedig rengeteg járat közlekedik itt. A metró és kisföldalattihoz jószerivel már sehol sem lehet lejutni anélkül, hogy ne kérnék el jegyünket vagy bérletünket. A 4-6-os vonalán és az 1-es villamoson is rendszeresek az ellenőrzések. Olyan kulcsfontosságú járatokon, mint a 28-as villamos, vagy 95-ös busz miért nem ellenőriznek? Természetesen fennáll annak lehetősége is, hogy az író eddig mindig elkerülte az ellenőröket.

Olvastam a cikketekben a Kápolnatérről, és eszembe jutott egy nem feltétlenül az oldalatokhoz tartozó gondolatsor, de úgy gondolom ez is hozzátartozik a BKV használatához. Kőbánya városközpontból eljutni Budára nem egy leányálom. Lehetőséggént ott van átszállással a cikketekben említett 95-ös busz és még a 28-as villamos. A BKK május elsejétől nagyon hasznosan kibővítette a 9-es busz útvonalát, így már az is egy alternatívaként szolgálhat. Miért van az, hogy én nem ezeket a járatokat használom, hanem inkább kerülök? Az utazóközönség miatt! Ugyanis a közönség ezeken a járatokon életveszélyes a szó pontos értelmezésébe véve. Atrocitások mindennaposak, a kötekedés, hangoskodás és még sorolhatnám.

Ellenőröket ezeken a járatokon sohasem látni, nem hiszem, hogy be mernek jönni ide. Szerintem a buszsofőrök is kerülik ezeket a járatokat (bár ezt nem tudom alátámasztani). Tanácsolom a BKV-nak, hogy hathatós támogatással küldjön be napi egyszer egy ellenőr brigádot a területre, garantálom, hogy a havi fejkvótát egyből össze tudnák gyűjteni.

Kihangsúlyozom, hogy a problémáért nem a BKV okolható. Egy korábbi cikketekben volt szó a 3-as villamos rongálásáról, gyanítom, hogy az is ezen a környéken történhetett.

Kőbánya városközpontnál található nem egy busz végállomása, pluszban vonatközlekedés is áthalad a környéken. Új buszt csak a 9-es vonalára mert beállítani a BKV (nem tudom meddig lesz még új). Mondjuk a körülmények is siralmasak a buszvégállomáson. Nincs egy váró, ronda az egész környék, turisták biztosan továbbmennek rajta.

Hogy lehetne megakadályozni egy ilyen kulcsfontosságú terület további lerobbanását? Nem vagyok szakértő, de kamerák és nagyobb rendőri jelenlét egy alternatíva lehet.

Végezetül szeretnék még annyit hozzáfűzni a gondolataimhoz, hogy sokan el vannak tévedve a BKV kapcsán. Biztos, hogy sokat hibázott a vezetés, ezt nem vonom kétségbe, de azért sok múlott (múlik) rajtunk utazókon is. A kosz, a szétszaggatott ülések és összefirkált járművek, a karcos helyenként betört ablakot nem a BKV rongálta meg. Sok a probléma, a bérletem áráért kicsit többet várnék. Kezdjük ott, hogy mindenki egyenlő eséllyel indul és vesz jegyet, ez nem kiváltság hanem kötelesség!

1 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek