Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért vásároljunk bérletet, ha nélküle is utazhatunk?

Bliccelők kontra jegyvásárlók, öröké tartó huzavona, de a következő levél írójának igaza van. Miért nyomorogjunk? A bliccelők leszállításával lényegesen kevesebben lennének a járaton, így a kényelmi faktor is növekedne, legalábbis Geri elmondása alapján, a 9-es buszon ez tapasztalható.

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

Optimális kihasználtság = tömeg?

Nem tűntünk el, csak nem jött levél, amit kitehettünk volna és ezzel válaszoltunk a következő levél írójának első kérdésére. A többire mi nem tudunk válaszolni, de érdekes a problémafelvetés. Mit jelent az optimális kihasználtság? Szerintünk 100%-os kihasználtságot, de Milán leírása alapján a BKK-nak ez 150%-ot jelent. Mindenki látott már zsúfolt buszt, gondoljuk el, hogy minden reggel egy ilyennel kell közlekednünk. Meddig bírnánk? Milán megosztja élményét:

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

Elmúlt két-hét történései

Lassan két hete nem került új bejegyzés az oldalra, ennek nagyon egyszerű okai voltak. Árvíz idején nem éreztük etikusnak azt, hogy a blogon napi híreket jelentessünk meg, elég sok rossz történt az országban nem akartuk, hogy az emberek hazaérve a rosszat olvassák. Nézzünk egy kis összefoglalót, mit történt az elmúlt 2 hétben, milyen új hírek láttak napvilágot.

Nyári szünet:

Menetrend változásra számítsunk minden tömegközlekedési eszköz esetében, mivel június 15-vel véget ért a tanév és elkezdődött a nyári szünet, a társaságok ritkítják a járataikat a megváltozott utaslétszám miatt.

MÁV menetrend ITT olvasható

BKV menetrend ITT olvasható

Kizárólag új szerelvények az M2-es metróvonalon:

A flottacsere lezajlott, a régi orosz kocsikat az új Alstom típusú szerelvények váltják. Az új kocsik mind esztétikában, kényelemben, zajterhelésben felülmúlja a régi metrókat, ezzel is növelve az utazás élményeit. Reméljük a hibák 100%-ban ki lettek javítva.

(Kép forrás:http://kiskovet.blog.hu)

Új trolibuszok:

Egy korábban megosztott levélben panaszkodott egy utas a trolik állapota miatt, amelyről kérdeztük a BKK-t, de sajnos nem válaszoltak –legalábbis azt hittük-. Új trolik megvásárlására írt ki tendert a BKK, a közel 20 milliárdos beszerzéssel kívánják lecserélni a 20 évnél idősebb járműveket.

Beléptető kapuk:

Elkezdte a budapesti közlekedési vállalat az M3-as metróvonal Corvin-negyed állomáson átmeneti jelleggel tesztelni a modern beléptető kapukat. Az utasok véleményét gyűjtik össze a használatról, amellyel a későbbi teljes kiépítés szeretnék a leghatékonyabban elvégezni. A kapuk használata nem kötelező –kikerülhető-, a jegyellenőrzést továbbra is ellenőrökkel végeztetik. A későbbiekben ezzel a megoldással is csökkenthető lesz az utas-ellenőr összetűzés.

(Kép forrás: http://cink.hu)

0 Tovább

Az új vonatok a nyerők!

Évi megosztja velünk az új piros vonatok élményét. A modernebb közlekedésért elengedhetetlen az új szerelvények beszerzése, de erre nem a legjobb megoldás a pótjegy. Mindenki támogatja az európai színvonalú vonatok beszerzését és használatát, de a hosszú utakra egyelőre ez még nincs tervbe véve. Nektek mi a véleményetek?

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Nem tudom leközlitek-e, de azért leírom, hogy nem minden olyan rossz, mint az látszik. A MÁV-ot rengetegen szidják mert késik és leamortizáltak a vonatok. A pótjegy ellen is sokan felemelték a hangjukat, pedig ha bárki belegondol láthatja, hogy pénz kell ahhoz, hogy változás legyen. Nincs ingyen az új felszerelés, járatok és vonatok.

Én minden nap megtapasztalom azt, hogy milyen jó lehet egy vonat, és igen mind ez a MÁV-nál! Nálunk az új „piros” vonat közlekedik és maximálisan kiszolgálja (vagy még túl is teljesíti) az igényeimet. A régi vonatokhoz nem lehet hasonlítani, ezért csak leírnám azt, hogy miért tetszik.

Kezdjük az elegáns, modern kinézettel, aminek kialakítása gondolom a fogyasztásra is jótékony hatással van, ami pénzt takarít meg. A felszállás maga is élmény, nem kell magaslatokat megmászni, egy egyszerű gombnyomással halk ajtónyitást követve egy szimpla lépéssel már bent is vagyunk a vonaton. A modern elegáns dizájn bent sem változik, az ülések kényelmesek és esztétikusak, hatalmas üvegablakokkal a panoráma kiváló. Ráadásul az ablakok mellett ülni egy napsütötte déli órában sem izzasztó, mivel a különleges ablaktípus jól szűri a sugarakat. A hőmérséklet komfortérzetünkhöz hozzásegít a MŰKÖDŐ! klíma, egy meleg nyári napon igazán jól jön.

Végre egy vonat, amin télen FŰTENEK! nyáron HŰTENEK!, minden működik. Mint mindenki tapasztalhatta már, az állomáscímeket előszeretettel rongálják, így sokszor idegen területen nem lehetett megmondani melyik állomáson vagyunk. Szerencsére az új vonatokban már van elektronikus tábla, amely segítségével nem vagyunk kitéve a rongálóknak.

A belső kellemes kinézet, modern, az utazási élmény kiváló. Csendes, halkan közlekedik, észre sem veszi az ember, hogy eljutott A-ból B pontba. Ezért az „élményért” megéri kifizetni a jegy árát, de még a pótjegyét is.

No, hogy mondjak némi rosszat is, ott a WIFI kérdés, amelyet ilyen rövidtávon teljesen feleslegesnek tartok. Hosszútávon jól jöhet, de arra a 40 percre míg utazok nem fogok bajlódni a csatlakozással.

IGEN! Ezekre pénz kell, anélkül nem működhet! Az új pénzbe kerül, a nagyobb utakra a piros bevezetésére új szerelvények beszerzése szükséges ami költségekkel jár. De látom a fejlődést, látom azt, hogy milyen lehet egy normális tömegközlekedés. Eddig hagyták, hogy a rozsda egye meg a vonatokat, végre valaki tesz az utasokért.

Mindenki magába nézhet, mit választana? A régi rozsdás lelakott vonatot, vagy az új modern, klímás, csendes járatot? Szerintem nem kérdés, hogy az utóbbi a nyerő, legalábbis én így gondolom!

Évi

2 Tovább

Esélyegyenlőség a tömegközlekedésben?!

A következő történetről nem a szerkesztőségünkbe küldött levél alapján értesültünk. Az index hírportál számára küldött egy zaklatott és felháborodott levelet egy Budapesten élő vak férfi. A történet ott kezdődik, hogy a 49-es villamos vezetője odacsukta a vakvezető kutyát. Szerintem az érintett Szigeti Szilárd felháborodását nem ez okozta, hanem inkább a sofőr viselkedése.

A villamosvezető semmi együttérzés és segítőkészséget nem tanúsított, de még bocsánatot sem kért. Azonosítóját nem volt hajlandó elárulni, de még a járatszámot is csak egy utastárs segítségével tudhatta meg. A kálváriát tetőzi, hogy panasz tenni sem egyszerű, mivel mint kiderült a villamosvezetők a BKV alkalmazásában állnak, ahol panaszt csak levélben fogadnak. Szerencsére a kutya jól van Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vizsgálatot kezdeményezett.

Ez a kellemetlen cselekménysorozat sok mindenről árulkodik. A sofőrök empatikus képességeik fejlesztésre szorulnak, képezni kell őket, hogy egy mozgássérült, fogyatékos vagy vak emberrel hogyan kell bánni, viselkedni. A szabályozás még mindig nem elég szigorú, hiszen megengedheti magának egy alkalmazott, hogy külön kérésre ne árulja el az azonosítóját (amit alapvetően kötelessége lenne). Az akadálymentesítés még mindig nem elég hatékony. Egyre több az olyan járat amire mozgáskorlátozott, tolószékes ember fel tud szállni, de az arányuk még mindig kevés. A régi buszokat és villamosokat mozgáskorlátozott egyáltalán nem, míg babakocsis csak igen nehezen tudja használni. A vak férfiból kiindulva, a megállókból a megfelelő járatra való felszállást gyengén látók csak külsős segítségével tudják megoldani, mivel hangosbemondó vagy egyéb segítség hiányában lehetetlen tájékozódni a mai BKV megállókban.

Az esélyegyenlőség ne csak a metrómegállóknál érvényesüljön! Ott is fontos, de kevés olyan eset létezhet, amikor kizárólag metróval a végcélok elérhetőek. Fontos a fejlődés és az európai színvonal, mert a valamilyen fogyatékossággal élők nem kérték, nem tehetnek állapotukról. A legkevesebb ami elvárható, ha már hiányosak a körülmények, hogy a sofőrök odafigyelnek rájuk. Általánosságban elmondható, hogy hibázni emberei dolog, de bocsánatkérés nélkül a hiba átalakul egy egyszerű tapintatlanságba.

Ez az első eset, hogy szerkesztőségi bejegyzés született, továbbra is olvasói vélemények, tapasztalatokra szeretnénk hagyatkozni. A mostani eset kivételes, mivel mondandója portáltól és oldaltól független, minél többen olvassák, minél többen egyetértenek vele, annál nagyobb az esélye, hogy változás lesz. Felkérjük azokat akik tömegközlekedést használnak, hogy utastársaikon ha lehetséges segítsen.

Továbbra is bízunk benne, hogy a panaszok publikálása, megosztása, leírása segítheti a tömegközlekedés jobbá tételét.

1 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek