Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A villamosvezető a főhibás?

Nem tudok egyszerűen szó nélkül elmenni amellett ami tegnap történt. Mint mindenki hallhatta, tegnap egy villamos elé lépett két nő, amire annak vészfékeznie kellett, a sofőr indulatosan kiszállva az egyik hölgyet pofán vágta. A arcon vágott nőről utólag kiderült, hogy 6 hónapos terhes.

Az index.hu hírportál megtalálta az érintett villamosvezetőt és a hölgyet. Mind a ketten nyilatkoztak, és ezek után az eddigi negatív kép kissé változott bennem. Az eddig gonosz és agresszív villamosvezetőről kiderült, hogy sokkolta az eset, a pofonvágást sajnálja. Gondolhatjuk, hogy nem ok nélkül történt mindez. Kezdhetjük azzal, hogy a nők azontúl, hogy hibáztak elkezdtek mutogatni a sofőrnek. Nem érezték magukat hibásnak aminek hangot is adtak.

A nő véleménye szerint nem voltak életveszélyben. Igaz leléptek a villamos elé, de amikor észlelték, hogy közel a jármű visszaléptek, tehát nem volt vészhelyzet. A sofőrt egy agresszív 120 kg-os férfinak látták, akinek semmilyen oka sem volt kiszállni és kioktatni őket. „Az egyáltalán nem igaz, hogy a vezető megmentette az életünket, hiszen visszaléptünk a padkára, mielőtt megállt. Ezt szemtanúk is megerősíthetik. Csak azért állította meg a villamost, hogy kitöltse rajtunk a dühét.” –fogalmazott a nő az index.hu-nak.

A nő védelmében annyit mondott, hogy sokat élt Nagy-Britanniában és jobbra nézett a bal helyett. Elismerte, hogy a jelzőlámpa piros jelzését nem vette figyelembe.

A sofőrt feljelentette az érintett hölgy a rendőrségen, a BKV az eset után azonnal felfüggesztette állásából.

Elítélek minden erőszakot főleg nők ellen, de jelen esetben nem csak a sofőr volt a hibás. Könnyen ítélkezünk és írjuk le a vezetőt (akinek valószínűleg az állásába fog kerülni az eset), de mind ezt azért tehetjük meg, mert nem történt baleset.

Mit mondanánk akkor, hogyha a nő a villamos alá került volna? A szerencse műve az is, hogy az utasok a vészfékezés következtében nem sérültek meg. Szomorú végkifejlet egy hibás döntéssorozatnak.

Szemtanúkat keresünk, akik látták/átélték az esetet, több szem többet lát. Mi a véleményed a sofőrről és a majdnem balesetet okozó nőről? Te hogy cselekedtél volna?

forrás:

-          Megszólalt a megpofozott terhes nő

-          Megszólalt a pofozkodó villamosvezető is

2 Tovább

Elmúlt két-hét történései

Lassan két hete nem került új bejegyzés az oldalra, ennek nagyon egyszerű okai voltak. Árvíz idején nem éreztük etikusnak azt, hogy a blogon napi híreket jelentessünk meg, elég sok rossz történt az országban nem akartuk, hogy az emberek hazaérve a rosszat olvassák. Nézzünk egy kis összefoglalót, mit történt az elmúlt 2 hétben, milyen új hírek láttak napvilágot.

Nyári szünet:

Menetrend változásra számítsunk minden tömegközlekedési eszköz esetében, mivel június 15-vel véget ért a tanév és elkezdődött a nyári szünet, a társaságok ritkítják a járataikat a megváltozott utaslétszám miatt.

MÁV menetrend ITT olvasható

BKV menetrend ITT olvasható

Kizárólag új szerelvények az M2-es metróvonalon:

A flottacsere lezajlott, a régi orosz kocsikat az új Alstom típusú szerelvények váltják. Az új kocsik mind esztétikában, kényelemben, zajterhelésben felülmúlja a régi metrókat, ezzel is növelve az utazás élményeit. Reméljük a hibák 100%-ban ki lettek javítva.

(Kép forrás:http://kiskovet.blog.hu)

Új trolibuszok:

Egy korábban megosztott levélben panaszkodott egy utas a trolik állapota miatt, amelyről kérdeztük a BKK-t, de sajnos nem válaszoltak –legalábbis azt hittük-. Új trolik megvásárlására írt ki tendert a BKK, a közel 20 milliárdos beszerzéssel kívánják lecserélni a 20 évnél idősebb járműveket.

Beléptető kapuk:

Elkezdte a budapesti közlekedési vállalat az M3-as metróvonal Corvin-negyed állomáson átmeneti jelleggel tesztelni a modern beléptető kapukat. Az utasok véleményét gyűjtik össze a használatról, amellyel a későbbi teljes kiépítés szeretnék a leghatékonyabban elvégezni. A kapuk használata nem kötelező –kikerülhető-, a jegyellenőrzést továbbra is ellenőrökkel végeztetik. A későbbiekben ezzel a megoldással is csökkenthető lesz az utas-ellenőr összetűzés.

(Kép forrás: http://cink.hu)

0 Tovább

Érthetetlen késés –utas panasza-

Egy korábbi levélben már volt szó az érthetetlen apró késésekről a Keleti-Hatvan vonatszakaszon (Anomáliák a Keleti-Hatvan vonatjáratokon). A következő levél írója ugyanerről a szakaszról ír, csak annyi különbséggel, hogy most nem apró késés történt. Tájékoztatás nélkül, teljesen érthetetlen okokból késik a vonat 40 percet. A képek alapján Gödöllőn káosz uralkodott. A korábbi levél kapcsán kérdeztük a MÁV-ot de nem érkezett válasz, a mostani levelet is továbbítjuk.

Sziasztok!

Előre is elnézést kérek az ingerült levelemért. Mivel már olvastam nálatok a Keleti-Hatvan vonatjáratról, így megírom ma mi is történt velem

2013.06.05-én reggel munkába indultam a Keletiből 06:35-kor induló járattal. AZ időjárás szép, nincs semmilyen ok arra, hogy a vonat késsen, így egészen Gödöllő Állami telepekig rendben eljut a vonat ahol is megtorpan. Rendben, szokott ilyen lenni –gondoltam- és innentől elkezdődik a várás. Az idő ellenem dolgozik mivel nekem be kell érnem a munkába (bár láthatóan a MÁV-ot ez nem érdekli).

Gödöllő előtt érthetetlen okok miatt várunk, várunk és csak várunk, mindenfajta utastájékoztatás nélkül. 40! azaz negyven perc  érthetetlen várakozást követően végre elindult a vonat. A munkából érhető okok miatt elkéstem.

Panaszt szeretnék tenni, mivel ez már nem az első eset!

- Időjárás és egyéb körülmény nem befolyásolta a közlekedést

- Nem volt semmilyen tájékoztatás, így a munkáltatómat sem tudtam értesíteni még is mikorra tudok beérni

30 percen át semmilyen közlekedés nem történt az adott szakaszon, elaludtak a szervezők?

Szerencsére egyik ismerősömet (aki gépközelben volt) felhívtam, így a levelem mellé csatolom a csodálatos mávonline-ból kimentett képeket az esetről.

Kérem a segítségeteket a panasz eljuttatásában a megfelelő emberekhez.

(Szeretném névtelenségem megőrizni)

0 Tovább

Az új vonatok a nyerők!

Évi megosztja velünk az új piros vonatok élményét. A modernebb közlekedésért elengedhetetlen az új szerelvények beszerzése, de erre nem a legjobb megoldás a pótjegy. Mindenki támogatja az európai színvonalú vonatok beszerzését és használatát, de a hosszú utakra egyelőre ez még nincs tervbe véve. Nektek mi a véleményetek?

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Nem tudom leközlitek-e, de azért leírom, hogy nem minden olyan rossz, mint az látszik. A MÁV-ot rengetegen szidják mert késik és leamortizáltak a vonatok. A pótjegy ellen is sokan felemelték a hangjukat, pedig ha bárki belegondol láthatja, hogy pénz kell ahhoz, hogy változás legyen. Nincs ingyen az új felszerelés, járatok és vonatok.

Én minden nap megtapasztalom azt, hogy milyen jó lehet egy vonat, és igen mind ez a MÁV-nál! Nálunk az új „piros” vonat közlekedik és maximálisan kiszolgálja (vagy még túl is teljesíti) az igényeimet. A régi vonatokhoz nem lehet hasonlítani, ezért csak leírnám azt, hogy miért tetszik.

Kezdjük az elegáns, modern kinézettel, aminek kialakítása gondolom a fogyasztásra is jótékony hatással van, ami pénzt takarít meg. A felszállás maga is élmény, nem kell magaslatokat megmászni, egy egyszerű gombnyomással halk ajtónyitást követve egy szimpla lépéssel már bent is vagyunk a vonaton. A modern elegáns dizájn bent sem változik, az ülések kényelmesek és esztétikusak, hatalmas üvegablakokkal a panoráma kiváló. Ráadásul az ablakok mellett ülni egy napsütötte déli órában sem izzasztó, mivel a különleges ablaktípus jól szűri a sugarakat. A hőmérséklet komfortérzetünkhöz hozzásegít a MŰKÖDŐ! klíma, egy meleg nyári napon igazán jól jön.

Végre egy vonat, amin télen FŰTENEK! nyáron HŰTENEK!, minden működik. Mint mindenki tapasztalhatta már, az állomáscímeket előszeretettel rongálják, így sokszor idegen területen nem lehetett megmondani melyik állomáson vagyunk. Szerencsére az új vonatokban már van elektronikus tábla, amely segítségével nem vagyunk kitéve a rongálóknak.

A belső kellemes kinézet, modern, az utazási élmény kiváló. Csendes, halkan közlekedik, észre sem veszi az ember, hogy eljutott A-ból B pontba. Ezért az „élményért” megéri kifizetni a jegy árát, de még a pótjegyét is.

No, hogy mondjak némi rosszat is, ott a WIFI kérdés, amelyet ilyen rövidtávon teljesen feleslegesnek tartok. Hosszútávon jól jöhet, de arra a 40 percre míg utazok nem fogok bajlódni a csatlakozással.

IGEN! Ezekre pénz kell, anélkül nem működhet! Az új pénzbe kerül, a nagyobb utakra a piros bevezetésére új szerelvények beszerzése szükséges ami költségekkel jár. De látom a fejlődést, látom azt, hogy milyen lehet egy normális tömegközlekedés. Eddig hagyták, hogy a rozsda egye meg a vonatokat, végre valaki tesz az utasokért.

Mindenki magába nézhet, mit választana? A régi rozsdás lelakott vonatot, vagy az új modern, klímás, csendes járatot? Szerintem nem kérdés, hogy az utóbbi a nyerő, legalábbis én így gondolom!

Évi

2 Tovább

Megálló trolik

Következő levél írója Pityu egy elkeserítő tapasztalatot oszt meg velünk. Érdekes kérdéseket vet fel, amit továbbítunk a BKK felé. Érthetetlen az „állandó” leeső áramszedő, az akkumulátoros megoldást is látatlanban is támogatom! A kép csak illusztráció.

Üdv!

Nem egy konkrét esetről írok, inkább általánosságban megállapított tényről ami engem nagyon dühít.

Troli egy környezetbarát közlekedési forma, halk, gazdaságok egy külön élményt nyújtó jármű. Na persze mindez csak akkor igaz, ha nem robban le. Vagy csak én vonzom a bajt, vagy tényleg ennyire rossz a helyzet, de ha én trolival találkozok mindig megáll ergo „lerobban”.

Kedvencem ilyen szempontból a Stadionoknál a Kerepesi úton közlekedő trolik (75, 80, 80A). Mehetek kocsival, vagy közlekedhetek rajta annyi biztos, hogy leesik az áramszedője. Amennyiben kocsival vagyok 100%, hogy előttem teszi mindezt úgy, hogy a 3 sávból kettőt elfoglaljon. Miért írom ilyen biztosan amit írok? Mivel már vagy 10x előfordult az elmúlt 1-2 hónapban. A legviccesebb, hogy mindegy melyik oldalon vagyunk, 50-50% mind a két oldal hibás.

Biztosan van szakavatott ember, aki meg tudja mondani, hogy miért történik mindez, én laikusként csak annyit látok, „hogy már megint megállt”.

Kiemeltem a Stadionokat pedig nem csak itt találkozom hasonlóval. Ott a Dózsa György út is, rendszerint tapasztalom, hogy a buszsávból átjövő trolinak leesik az áramszedője. Mondjuk az ottani megoldás egy vicc, a troli vezetőnek a külső sávból a belsőbe kell átlavíroznia, hogy le tudjon kanyarodni az Ajtósi Dürer sorra, mindezt zöld hullámban. Gyakorta áll meg a forgalom a troli miatt.

Nem tudom, hogy a jelenségnek mi az oka a BKK-nak biztosan van tudomása róla. A vezetékek, vagy a troli állapota lehet a ludas, mivel a vezetők az adott szakaszokon gyök 2-vel mennek, így a sebesség nem okolható. De legalább a trolikban lenne valamilyen akkumulátor, hogy azt a 10 méter meg tudja tenni és így két sávból csak egyet foglaljon el. Meddig marad ez még így? Legalább tudnám azt, hogy a BKK tisztában van a hibával és dolgozik a megoldásukon…

Pityu

0 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek